Hej! Skall köpa spikpistol för dyckert. Tillverkar lådor,bokhyllor etc i 10/12 mm spån och har tröttnat på spika för hand/använda tvingar efter limning. Vilken picka skall jag välja? Har möjlighet att köpa hem dewalt från US .

Biltema har väl till bra pris iaf. tyvär har ja inte testat den men ja läste ett forum inlägg där dom hade den här maskinen å han tyckte den funka bra.

Luftdriven spikpistol
För proffsen. För lister, socklar, möbler m.m. Driftsäker och välbalanserad, med hög slagkraft och en nästan obefintlig rekyl. Med säkerhetsspärr och rakt magasin för T-dyckert i längderna 25-50 mm. Luftförbrukning: ca 200 l/min. Vikt: 2,2 kg.

799,00 kr

Dyckert
Av hög kvalitet. Passar luftdriven spikpistol art.nr 15-250. Lev. i förp. om 2500 st.
25 mm dyckert 15-251 49,90 kr
38 mm dyckert 15-252 69,90 kr
50 mm dyckert 15-253 79,90 kr

Ja beställ från staterna och så får du en proffspicka till samma pris som en budget här hemma i Sverige.
Har själv beställt i flera olika omgångar från USA och det har funkat väldigt bra.

Angående pistolmodeller så pratar jag gärna varmt om Senco...har 3 olika modeller själv och de har fungerat utmärkt ALLTID! DeWalt har jag tyvärr inte provat så mycket, men hört att det skalla vara bra grejer också.

Du söker antagligen en modell typ Senco FinishPro 35 som tar dyckert mellan 34-63mm, dock 1,8mm grovlek så till riktigt finsnickeri kan en mindre modell vara bra att ha.
Exempelvis Senco FinishPro 18 som skjuter 1,2mm dyckert i längderna 16-50 mm

Denna lilla modell ligger på ~100$ och den större på ~190$.

/AB

PS. Rekomenderar http://www.toolsplus.com/ i staterna.

elof skrev:
Ja beställ från staterna och så får du en proffspicka till samma pris som en budget här hemma i Sverige.
Har själv beställt i flera olika omgångar från USA och det har funkat väldigt bra.

Angående pistolmodeller så pratar jag gärna varmt om Senco...har 3 olika modeller själv och de har fungerat utmärkt ALLTID! DeWalt har jag tyvärr inte provat så mycket, men hört att det skalla vara bra grejer också.

Du söker antagligen en modell typ Senco FinishPro 35 som tar dyckert mellan 34-63mm, dock 1,8mm grovlek så till riktigt finsnickeri kan en mindre modell vara bra att ha.
Exempelvis Senco FinishPro 18 som skjuter 1,2mm dyckert i längderna 16-50 mm

Denna lilla modell ligger på ~100$ och den större på ~190$.

/AB

PS. Rekomenderar [länk] i staterna.

Vart beställer du från dÅ? nån enkel å smidig sida, ja har varit inne å kolla på lite hammare osv som inte finns i sverige, men de verkar så jävla inveklat att beställa och hur mycket frakt tillkommer det?

// såg sidan nu, men den andra frågan kan du väl svara på?=)=)=)

Sidan som jag länkade till(http://www.toolsplus.com/) är riktigt bra! (fick faktiskt mitt senaste paket från dem i måndags ::)).
Den ordern innehöll en spikpicka, 2 estwing hammare och 2 frässål. Frakten gick på 60$ med Global Express Mail. Det tog exakt en vecka från då jag la ordern till jag hade varorna, vilket jag tycker är ganska imponerande då classe ibland tar 1½ vecka :-?

/AB

elof skrev:
Sidan som jag länkade till([länk]) är riktigt bra! (fick faktiskt mitt senaste paket från dem i måndags ::)).
Den ordern innehöll en spikpicka, 2 estwing hammare och 2 frässål. Frakten gick på 60$ med Global Express Mail. Det tog exakt en vecka från då jag la ordern till jag hade varorna, vilket jag tycker är ganska imponerande då classe ibland tar 1½ vecka :-?

/AB
altså om man köper en estwin för 25.99 $ = 203.76 kr
så tillkommer en frakt på , ja max 60 $ = 470.41
= 674.17 kr =)... Fast ska väl höra me lite kolegor om dom ska ha nått så lär de väl ska bli lite billigare mistänker jag=)

Wodie skrev:
altså om man köper en estwin för 25.99 $ = 203.76 kr
så tillkommer en frakt på , ja max 60 $ = 470.41
= 674.17 kr =)...  Fast ska väl höra me lite kolegor om dom ska ha nått så lär de väl ska bli lite billigare mistänker jag=)
Det blir faktiskt dyrare ändå >:( då du på gods som kommer från icke EU-land måste betala moms och tullavgift (sammanlagt 29%), ibland så missar tullarna paketen med det är sällan, så var beredd på 29% extra.

Angående ditt exempel så är flygfrakten dyr, men jg tror inte USPS suger ut 60$ på att flyga en hammare över atlanten ;)
Men som du sa, prata med lite folk och gör en gemensam order, frakten hålls ju relativt konstant.

Det som är bäst att köpa är väl främst handverktyg och luftdrivna verktyg (pga. amerikanarnas 110V på elverktyg>:()

Var beredd på 29% extra? Då blir det väl knappast speciellt billigt längre?

köpte min makita skuvdragar sats å fick pröjsa moms 29% och frakt på 800:- och ändå känade jag 1000-1500:- sek

brevik skrev:
Var beredd på 29% extra? Då blir det väl knappast speciellt billigt längre?
Det beror ju på vad och hur mycket man köper.

Sencos spikpistoler t.ex:
FinishPro 35 kostar 2800 SEK exkl. moms i sverige
=> 3500 SEK inkl. moms

I USA betalade jag 190$, 60$ i frakt (då va det lite andra gerjer också) + 29% moms och tull. Dagens dolarkurs 7.88 ger:
=> 2540 SEK inkl. moms

Då tjänade jag alltså ~1000 SEK, och det på endast en vara! Så köper man rätt grejer så sprarar man ordentligt!

/AB

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.