Hej! Sätter på vattnet i sommarstugan för första gången sen vintern och det rinner en jäkla massa vatten från rörkopplingen jag pekar på, det är varmvattnet. What to do? Vågar man skruva runt där själv? Kan det blivit glapp i kopplingen? Måste jag ringa röris?

• En väggmonterad varmvattenberedare med kopparledningar där en läcka tycks vara längs en rörkoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person pekar på en läckande rörkoppling under handfatet i en sommarstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar osannolikt att det ska bli 'glapp' helt av sig själv. Troligen har det legat kvar vatten som har frusit?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Verkar osannolikt att det ska bli 'glapp' helt av sig själv. Troligen har det legat kvar vatten som har frusit?
hej! Hmm varmvattenberedaren har ju dock varit på hela säsongen så kanske det borde hållit det varmt? Oavsett, kan jag skruva på det själv månntro eller måste jag ha rörmokarhjälp?

• Gilla
Blausten
  • Laddar…
Röret ser ut att sitta snett så det är väl inte korrekt monterat?

Det ser ut som att du har en avstängning av kallvattnet till beredaren så stäng av den så kan du meka med varmvattnet och ändå ha tillgång tilll kallvatten under tiden.

T
Det jag tror kommer funka är att du drar åt den liiite grann, lite i taget.
Dock kan du ha oturen att det börjar läcka mer för att klämringen pajar...

Uppdatering, lossade och drog åt på nytt, då slutade det läcka. Håller uppsikt nu ett tag. Tack för hjälpen alla!

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.