Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Står i valet o kvalet om man ska lägga ut sticksågen till försäljning och satsa på en mindre. Kör Bosch blå 12v system nu så sneglar på en sån sticksåg ist. Men vad kan beg värdet vara på en Makita såg. Om det ens är lönt att hålla på.
Funkar den som ska kanske du kan få en 5hundring för den? Den är väl några år och har slutat sålts.putte22 skrev:
Verktygslöst bladbyte och snabbvinkling? av fotplattan är positivt.
Jag hade nog behållt den, OCH köpt en 12V.
12V sågen gör sitt jobb , här hemma blir 18V den som används flitigast. Har en äldre GST135CE som inte blivit använd på många år, tyvärr.putte22 skrev:
Ingen av batterivarianterna har speciellt avancerad bladstyrning men det funkar bra om man tar det lugnt med vassa blad.
Vad ser du för poäng med bytet utöver "villhöver"? En liten 12v såg kommer vara sämre på allt när det kommer till sågning, troligtvis blir det dessutom dyrare. Marginellt smidigare förvaring lär du dock få.
Men är det villhöver det handlar om är det ju bara att handla, rationellt eller inte
Tycker du verkligen att tigersåg är bättre än sticksåg?G gusvo085 skrev:
För verktyg som används så sällan är väl sladd OK? Kommer du använda den oftare bara för att den är smidigare att ta fram?putte22 skrev:
Haha nä förmodligen inte. Kanske ska lägga ner tanken och låta sladdmaskin ligga kvar i källaren. Men det är ju sån lycka när man öppnar nya kartonger från BoschS sjoelund skrev:
Verkar som att ni har övertygat mig att ha sågen kvar. Då får det bli så man ska inte gå emot forumetH heimlaga skrev:
Liknande trådar
-
Hjälp mig att värdera lite verkstadsutrustning som jag ska försöka sälja
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp med att utvärdera offerter - två leverantörer kvar
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Val/hjälp vid köp av sticksåg (Bosch GST 90 e vs. Makita 4351FCTJ)
Hjälp att välja cirkelsåg (Makita 18v)
Hjälp: Min Makita BHP451 slutade plötsligt fungera...
Verktyg, Maskiner & Fordon