Hallå! Håller på att renovera badrummet och skulle behöva lite råd anggående tätskiktet hantverkarna har lagt, det ser bra och tätt ut förutom just mot golvet i duschörnan där det är en hel del luftbubblor i skarven.
Ska jag stoppa bygget eller är det normalt
Ska jag stoppa bygget eller är det normalt
Enligt Kiilto instruktion så ska man ha 100% vid häftning vilket det där inte är.
När jag tätskikta vårat stora badrum så fick jag också liknade vid vissa överlapp, då tröck jag bara mer lim i "ihåligheten" och tröck ut/plana med spackelspade. Kanske kunde bli en liten liten väck men det sket jag i.
När jag tätskikta vårat stora badrum så fick jag också liknade vid vissa överlapp, då tröck jag bara mer lim i "ihåligheten" och tröck ut/plana med spackelspade. Kanske kunde bli en liten liten väck men det sket jag i.
Med Kerasafe säger instruktionen väggen först om man vill följa punkt till pricka.R Rolle85 skrev:
Nej räcker med att lägga väggvåden min 50mm ut på golv sen golvvåd över de 50mm. I hörn är det andra prylar.
Edit : Om man kör utan överlapp så är det remsa som gäller. På vägg.
De visar inget med remsa golv/vägg
Edit : Om man kör utan överlapp så är det remsa som gäller. På vägg.
De visar inget med remsa golv/vägg
Redigerat:
+1 på att det inte ska vara så.
Mer än ett år sedan jag la Kiilto i mitt eget badrum, men vill minnas att detta blir en enkel fix. Ett snitt rak över bubblan, klister på undersidan, klister på ovansidan och sedan en "skarvremsa" över. Det var ett tag sedan sist som sagt men jag vill minnas att det var något sådant.
Det löser de snabbt och enkelt 👍
Mer än ett år sedan jag la Kiilto i mitt eget badrum, men vill minnas att detta blir en enkel fix. Ett snitt rak över bubblan, klister på undersidan, klister på ovansidan och sedan en "skarvremsa" över. Det var ett tag sedan sist som sagt men jag vill minnas att det var något sådant.
Det löser de snabbt och enkelt 👍
Haha, duken tätar inte utan membran under, varför tror du annars man har tätskiktsmemban. Snarare en bortförklaring från en firma som vill åka på nästa jobb..Byggis1976 skrev:
Det som är löst på videon, är det det du kallar matta? Ps, jag menar tätskiktfolie under kakel…R Rolle85 skrev:
Ni har säkert rätt, många företag slarvar ju som fn. Men badrummet är mer än 10 år nu och inga skador ännu
Redigerat:
Duk/folie, samma sak. Principen är densamma som när du tapetserar, där du inte rollar med lim kommer tapeten släppa/bli en luftbubbla.
Limmet/membran:
https://www.biltema.se/bygg/vatrum/...em-r/tatskiktsmembran-vatrum-75-kg-2000048557
Limmet/membran:
https://www.biltema.se/bygg/vatrum/...em-r/tatskiktsmembran-vatrum-75-kg-2000048557