Skulle behöva råd om hur jag kan sänka temperaturen hemma. Spelade med inställningarna och nu det är +25° och vi kan inte sova. Vet inte vad jag har gjort här. Ute är +10° och radiatorer blåser full fart.

• Skärmvisning av inställningar på en elpanna med alternativ som språk, produkttyp och effektinställningar i kilowatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S shikabika skrev:
Skulle behöva råd om hur jag kan sänka temperaturen hemma. Spelade med inställningarna och nu det är +25° och vi kan inte sova. Vet inte vad jag har gjort här. Ute är +10° och radiatorer blåser full fart.
Jag ser tre huvudalternativ till lösning
  1. Läs manualen och gör rätt
  2. Anlita en expert. T.ex installatören
  3. Öppna fönstren 🙄

• Gilla
Luc Reiner och 1 till
  • Laddar…
Mer info.
Vad sitter det för styr och vilka temperatur har du?

1 Vad är det för typ av panna/värmepump?

Kollade på manualen och normalt när man ”justerat” bort sig brukar jag rekommendera att återgå till fabriksinställningarna och sen börja om, men hittade inget sådant för din pump (modell namn från bilden)

Sen när du får det så varmt så låter det ju lite som om pumpen får fel information antingen från någon temperatur givare eller att du förskjutit kurvan

Det är väl att det går ut för hög tempratur på värmesystemet så då får man kolla kurvlutningen vad den står på å ev sänka om man ser att den är tokigt ställd. Sen kan man ju kolla shunten på värmesystemet så den fungerar som den ska...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.