Ska försöka lägga upp bild på där röret går genom profilen så får ni gärna tycka och skriva om det är fel och hur det egentligen ska vara om det vore fackmannamässigt gjort.

Ska tillägga att det smäller till väldigt mycket från där röret går genom profilen.

Finns det klammer eller något som bör finnas där vid insidan av profilen som gör så att rören inte knäpper till där?

Ska tillägga att det inte är jag som monterat duschhörnan och att jag inte tycker det ser trevligt ut med hur de tätat ena sidan.

Ett rör går genom duschkabinens profil vid golvkontakten, omgivet av tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rör som går genom en väggprofil nära golv, med tecken på dålig tätning och möjligt klammerbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Det knäpper för att röret ligger an mot duschväggens aluminiumprofil.
Kopparröret expanderar/krymper pg.a temperaturförändringar, vilket är naturligt.

Du får försöka få upp rören så dom löper fritt genom genomföringen.

Det borde ju gått att lösa snyggare än mjukfog, t.ex med en manchett i lämplig storlek. Har dock inga konkreta produkter att länka.

Nej, det där hade jag inte godkänt. Normalt sätter man rörhållare som håller upp rören och förhindrar att de ligger emot som i ditt fall. Tycker inte att det är fackmannamässigt gjort dels med tanke på saknad av upphängning, dels på att man inte monterat täckbrickor för att dölja plastkittet på ena sidan och hålen på andra sidan.

Passande täckbrickor finns här:

https://www.rinkabyror.se/artikel/tackbricka-10mm-krom/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.