Vi planerar att sätta in detta handfatet och söker en snygg blandare till. Något i stram, kanske litet kantig stil och som har lyftventil

image1_8bdf2b03a9a5b1847853c194576113d6.jpg

Tacksam för förslag.

/Ola
 
Som novis, vad menas med lyftventil?
 
Jag vet inte heller vad som menas med lyftventil. Men kolla på tapwells blandare, jag tycker dom är väldigt snygga och inte så dyra heller.
 
Vi har INR Arc, riktigt snygga och lätt att rengöra, men kostar på.... så kantigt det kan bli... Med reservation för lyftventil då :)
 
Lyftventil är att du kan stänga och öppna tvättstället för dränering (alltså styrning av bottenventilen), annars kan man ha t.ex. pop-up ventil som man sätter i och öppnar för hand.

Kanske inte er stil (inte kantig) men Tapwell EVO Waterfall tycker jag är grymt snygg! Väldigt organisk och levande :) Kanske kan bli lite kontrast mot tvättstället.
 
Varför inte köra som på bilden, Vola? Svåra att klå i utseende. I annat fall om ni vill ha kantigt kolla efter dornbrachts utbud, kolla också in Hansgrohe som har en rad väldigt snygga designer kranar, Antoni Citterio, Bouroullec bröderna, Patricial Urquoila, Stark mfl. har formgett produkter i deras Axor linje. Vi körde med Hansgrohe rakt igenom när vi renoverade nyligen, mycket imponerad med kvaliten.
 
Det blev Svedbergs "Mr. Hyde" till slut. Kravet på lyftventil slopades så då fanns det mer att välja på. Riktigt läcker och faktiskt snyggare irl än på bilden.
 
Snygg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.