Tjena

Vi har stora problem med att fundera ut hur vi vill möblera vardagsrummet, vi har en 3 sits soffa som har måtten 220*85 som vi vill ha in. och ev en TV (32" crt). Vi har även en kamin/brasa som kan vara trevlig att kunna se från soffan kanske.

Rummet är 6,2*3,8m och fönstren är extra höga(närmare marken) övrit ser ni på ritningen.

Hoppas ngn har några bra tipps.

• 614_i-1_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Tycker det är konstigt att du inte fått några svar, förutom mitt då  :cool:
Alla har sina egna favoriter när det gäller soffplacering skulle jag tro. Jag vill inte att någon ska kunna komma bakom mig, min man vill kunna se ut genom fönstren, andra vill ha soffan mitt emot tv:n och förstås helst så inget ljus faller på tv:n, andra vill inte ha längs väggen osv. Det är inget lätt rum, men jag föreslår soffan med ryggen mot fönstret längst till vänster på bilden, och tv:n på en bänk på väggen mitt emot. Gärna en snygg matta som binder ihop det och en gardin som är lätt att dra för så att det inte faller ljus på tv:n.
Pernilla

F
Det är ett stort och härligt vardagsrum. Varför inte ställa soffan med ryggen mot rummet (med luft bakom), soffbord ev två fåtöljer mitt emot. Brevid öppna spisen kan ni ha en tv och då kan ni både se ut genom fönstren, njuta av den öppna spisen och samtidigt ha ett luftigt och härligt vardagsrum. :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.