Hej, måste rådfråga er vad som kan ha hänt...

Skruvade i 3-4 skruv (ca 65mm) i en spalje. Tog lunch och satte i ett annat batteri ifrån garaget (och laddade det jag tidigare använt).
När jag skulle sätta igång igen och trycker "avtryckare" så märker jag direkt att den går väldigt långsamt och stannar på 2-3 sekunder. Håller upp den i luften och trycker (utan skruv) och märker att den nästan inte rör sig även utan motstånd.
Byter batteri till det nyladdade men samma sak. LED lampan lyser men borren rör sig inte alls. Känner nu att huset blivit lite varmt och tar genast bort batteriet. Känner lite lukt men inte direkt bränt och ingen rök.
Vad tusan hände? Funderar länge men kan inte se någon anledning...

Provar igen med det nyladdade batteriet, samma sak.
Har nu i garaget öppnat den, kan inte se några synliga skador/brännmärken.
Provade kort att starta igen och kylflänsen (21 i pdf nedan) blir direkt väldigt varm. Lampan lyser och motorn hoppar till lite men ingen rörelse. Har aldrig kollat kolen innan men de ser inte jätteslitna ut vad jag kan se (maskinen borde väl starta även om de var dåliga).

Vad kan ha pajjat ?
Hur kan jag felsöka vidare ?
Borren är sparsamt använd av en privatperson och inte visat några tecken på problem innan.
Kan det varit något med det andra batteriet? Vågar inte sätta det på laddning nu ifall det kortslutit något eller nåt. En voltmeter visar dock inga konstigheter med batteriet...

http://www.toolpartsdirect.com/schematic/pdf/get/id/1430801 Schema över borren.

Redigerat:
På min bhp451 så hade jag liknande problem men det kom efter ett rejält tungt jobb med stor hålsåg genom timmervägg det som hände med min maskin var att kolhållaren nr 15 på din sprängskiss hade smält och kolen fastnat i plasten. Jag beställde ny kolhållare från småmaskinservice jag kommer inte ihåg vad den exakt kostade men det var inte speciellt dyrt.https://www.smsservice.se/

Tack stomneby, men det är nog inte samma fel för min hållare verkar ok.
Har inte hunnit kika mer på det men ska dubbelkolla i helgen.

Någon som har andra förslag ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.