Hej!
Jag har led strips på min bokhylla, enkel färg, dimmbar, som fungerade i drygt 2 veckor utan problem innan det hände något. I flera månader har jag inte kunnat använda bokhyllans belysning och försöker ta tag i det nu. Har kommit fram till att transformatorn har gett vika utan att veta varför. Kollade med elpenna; det kommer in ström i transformatorn men går inte ut vidare till wifi dosan som i sin tur är kopplad till led stripsen. Kan tillägga att det var en elektriker som installerade allting och inte jag själv, som inte kan något om el.

Med wifi dosan styr jag allt via Malmbergs app. Både transformatorn, wifin och led stripsen är köpt från Malmbergs. Bifogar bilder på produkterna.

Nu till min fråga. Jag vill köpa en ny transformator men helst inte samma märke eftersom den gav upp väldigt fort! Skulle det ställa till några problem med Wifi adaptern eller appen jag använder? Borde väl inte då det är själva wifi adaptern som behöver lira med appen tänker jag. Jag har googlat runt och insett att det är en hel jungel där ute. Jag är väldigt osäker på vilken transformator jag behöver. Kan ni utgå från den nuvarande och ge mig ett par alternativ att köpa?
Skulle uppskattas väldigt mycket. Tack!
 
  • LED-strömförsörjning monterad på vit yta, elledningar anslutna, tekniska specifikationer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elinstallation med Smart Home LED RGBW kontrollenhet från Malmbergs. Otydlig förgrundsbild, synliga kablar, väggmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kompletterar med bild på ledstripsen. Använt två utav dessa.
 
  • En förpackning med LED Flexible Strip från Malmbergs. Specifikationer och exempelbilder visas. Inomhusmiljö, personens skor syns nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För korrekt felsökning duger tyvärr inte beröringsfria mätpennor, du måste mäta spänningar med ett mätinstrument (kostar 100-200 kr).

Har elektrikern valt produkter eller är det du som hare satt samman konfigurationen?
Det är ju ett rejält fläskigt nätaggregat 150 W.

Annars är detta normalt okritiska grejor, med rätt spänning och effektspec. så funkar det mesta.
 
OK, ser att du kör med två strips, som då skulle dra 120 W vid full längd (2x5 m). Rejäl effekt, det måste lysa bra i bokhyllan!? Då är ett nätaggregat på 150 W lämpligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.