På vår altandörr så har vi endast handtag och cylinder på insidan. På utsidan är det bara en täckbricka.

Är det nån som känner till modell/tillverkare på handtag och vet om det går att komplettera med ett på utsidan med?

Altandörr med handtag och cylinderlås på insidan, utsikt till terrass och larmdekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altandörr med täckbricka utan handtag eller cylinder på utsidan och synlig säkerhetsdekal.
Skapa konto
Altandörr med handtag och låscylinder på insidan, utsidan visar en täckbricka.
Skapa konto

Ser väldigt likt ut. Googla kan man ju göra, men det är för lätt! ;)

Jag kan ju skruva bort det och se om det finns spår av vilken tillverkare det är nånstans.

richardtenggren
Man ser ju Hoppe-loggan på bild två :)

• Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Hoppe 350KL insida vänster samt en blindskylt på utsidan.
Visst är det möjligt att komplettera med ett handtag även på utsidan, om du lossar blindskylten på"utsidan så ser du om dörren är förberedd för handtag och kanske även låsning från utsidan, när det sitter en blindskylt på utsidan så brukar det vara förberett.
Det finns lite olika varianter av själva handtaget som Tokyo, London, Atlanta osv och jag ser inte vilken variant du har på bilden men i värsta fall så får du även byta handtaget på insidan om du inte hittar något som stämmer.
Nu mer används nästan bara 350KL där handtag med låscylinder är lika för ut och insidan fast med olika svängning av handtaget men det finns även med endast handtag om du inte vill ha lås på utsidan.
Glöm inte att du även behöver en handtagskoppling 833 om du ska ha handtag på utsidan.

Du kan även kontrollera med dörrtillverkaren då de ofta säljer beslagssatser till egna dörrar om du inte vill handla hos en låssmed, järnaffär, byggvaruhus.

Det va en ordentlig genomgång! Tack för svaren.

I första raden i mitt ska det stå 300KL inte 350KL.

• Gilla
maah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.