5 732 läst · 7 svar
6k läst
7 svar
Hjälp mig förstå Indexreglering - Indexmässig kostnadsreglering i ABS 09
Har följande i mitt ABS09 kontrakt. Stommen kommer inte vara på plats inom 9 månader.
Vad jag förstått kommer index regleras enligt http://www.entreprenadindex.se/räknedosa__7
Och den kommer regleras efter 123 Byggnader med stomme av trä
Vad är
Indextal basmånad
Räknas indexuppdateringen från datumet för kontraktsskrivningen, eller kontraktsskrivningen plus 9 månader.
Det här momentet stressar mig mycket, så hoppas på hjälp.
Vad jag förstått kommer index regleras enligt http://www.entreprenadindex.se/räknedosa__7
Vad är
Indextal basmånad
Räknas indexuppdateringen från datumet för kontraktsskrivningen, eller kontraktsskrivningen plus 9 månader.
Moderator
· Stockholm
· 52 418 inlägg
Jag tror ni pratar förbi varandra. De 9 månaderna räknas givetvis från när avtalet teckndes. Men jag tror att frågan gäller om man efter 9 månader får "retroaktivt" index ända från tecknandet av avtalet, eller att man börjar räkna index från den 9e månaden.
Jag vet inte vilket som gäller.
Jag vet inte vilket som gäller.
M maximm skrev:Har följande i mitt ABS09 kontrakt. Stommen kommer inte vara på plats inom 9 månader.
[bild]
Vad jag förstått kommer index regleras enligt [länk]
Vad är
Indextal basmånad
Hej!M maximm skrev:Har följande i mitt ABS09 kontrakt. Stommen kommer inte vara på plats inom 9 månader.
[bild]
Vad jag förstått kommer index regleras enligt [länk]
Vad är
Indextal basmånad
Fick du någon klarhet i det hela? När räknas beloppet upp? Och hur ofta räknas det upp? Sitter i samma sits just nu! :S