Hej på er! Jag är först att erkänna, totalt färsk och totalt okunnig i detta. Tänkte att jag skulle ge mig på att koppla in ett ventilationsrör som kommer från undervåningen och in i badrummet på övervåningen. Har köpt lite grejer jag tänkte skulle funka
Är det bara att dra i röret i.. det andra röret och köra på eller behövs nån slags skarv?
Grötigt men hoppas nån kan se igenom svamlet och kan bidra med hjälp tills ventilationsgubben kommer och tryckmäter.

mvh
 
  • Ventilationsrör och tillbehör på golvet i ett badrum under installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tittar ner i ett tomt svart ventilationsrör vilket reflekterar ljuset i dess inre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hm. Tror jag löste det :thinking:
 
  • Svart röranslutning på trägolv bredvid ett uppmätt hål och tumstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Bonnlurken Bonnlurken skrev:
Hm. Tror jag löste det :thinking:
Yes, du ser ut att ha löst det. Det kallas för nippel som du använder för att skarva ihop två ventilationsrör. Kom ihåg att sätta fast delarna också, antingen med skruv eller popnit.
 
oskar.valta oskar.valta skrev:
Yes, du ser ut att ha löst det. Det kallas för nippel som du använder för att skarva ihop två ventilationsrör. Kom ihåg att sätta fast delarna också, antingen med skruv eller popnit.
stort tack. Återkommer ev med lite fler frågor :) Fortsätter. Med innertaket just nu mer mitt område haha
 
  • Gilla
oskar.valta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.