Hej,
Jag skall sätta ett tak över min ingång men eftersom det hamnar precis nedanför mitt sovrumsfönster vill jag inte sätta ett plasttak eller plåttak då det låter för mycket när det regnar.
Jag har denna ställningen som skall upp och sen tänkte jag sätta en skiva ovanpå (som helst skall vara så lätt som möjligt) och sen lägga papp på. Vilken skiva borde jag då använda?
Tanken är att skivan skall vara 110 * 280 cm.
Eller har ni något annat bra tips på takbeklädnad som inte låter för mycket när det regnar på det?
Cicci
Jag skall sätta ett tak över min ingång men eftersom det hamnar precis nedanför mitt sovrumsfönster vill jag inte sätta ett plasttak eller plåttak då det låter för mycket när det regnar.
Jag har denna ställningen som skall upp och sen tänkte jag sätta en skiva ovanpå (som helst skall vara så lätt som möjligt) och sen lägga papp på. Vilken skiva borde jag då använda?
Tanken är att skivan skall vara 110 * 280 cm.
Eller har ni något annat bra tips på takbeklädnad som inte låter för mycket när det regnar på det?
Cicci
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
hur har du tänkt lösa glipan mellan fasad och tak ?
Ja det har du ju helt rätt i, tänker bara att både växter och snö blir tyngre än bara papp Min tanke var något istället för papp som i så fall blev lättare för att undvika tyngd. Eller främst kanske vad jag skulle använda under pappen för att få minsta möjliga tyngd från början. Råspont är ju bra men tungt, så någon form av lättare men stabil skiva är nog mitt bästa alternativ.W witten skrev:
Liknande trådar
-
Behöver hjälp/tips för staket.
Altan & Uteplats -
Golvvärme i gamla delen (lågt i tak) vid tillbyggnad - tips & hjälp?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Pergola och staket till radhus - hjälp och tips
Altan & Uteplats -
Montera taksteg på plåttak, hjälp och tips
Tak & Vind -
Borra hål i marken. Staket i hönsnät, hjälp med tips.
Trädgård allmänt