Hej,

Har följt detta forum i många år och nu äntligen har jag blivit medlem och ska skapa min första post.

Jag och frugan är inne på ett köksbyte och vi har väl inte riktigt bestämt oss för leverantör, men det står väl emellan Ikea, HTH & Noblessa för tillfället.

Jag skulle vilja ha hjälp av er kunniga här på forumet vad ni har för åsikter om utformningen av köket. Klumpen ni ser bredvid skåpen är en köksspis ink kökskåpa modell "mookåpan". I övrigt har frugan ett krav på minst ett vitrinskåp.

Vitvaror kommer vi köpa själva, Miele och köksfläkt vet jag inte riktigt ännu, jag gillar thermex och frugan har krav på en vit, så vi får se vart vi hamnar.

Anledningen till att jag använt IKEAS uppritningsprogram är för det är det enda jag förstår. När vi vet ungefär hur vi vill att det ska se ut så kommer vi skicka det till resterande leverantörer.

Kök1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök2.jpg
Skapa konto

Kök3.jpg
Skapa konto

kök4.jpg
Skapa konto

Så forumet, vad tycker ni? Har vi hamnat någorlunda rätt?

Mvh MrVh

Åsa Lund
Jag hade skippat bar-delen och istället gjort länge inredning utmed väggen. Så kan man sätta bord mer mitt i rummet

• Gilla
Lundqvist86
  • Laddar…
Kyl o frys ser ut att hamna lite off i förhållande till arbetsdelen.

Köksön, kanske är ok men om den INTE är matlagningsplats med häll osv. så känns det bättre med en förhöjd bardisk som någon kan stå och hänga mot medan man pratar med ngn i arbetsdelen. Jag tycker också att bänkskivan på bardelen blir bättre om den sticker ut 20- 30 cm mot sidan där man vill hänga eller sitta. Som den ser ut nu kan du lika gärna skippa stolarna mot bardelen, ingen kommer att sitta där ändå, det blir för obekvämt om man inte får in benen under skivan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.