Hej,
Jag ska montera några väggkontakter i IKEA-vägg/bänkskåp. Jag har inte köpt skåpet ännu och håller på att dra elen. Jag vill sätta en MDF i mellanrummet mellan den tunna masoniten och väggen men vet inte hur tjock MDF jag behöver.
Skenan bygger 10 mm
Det mått jag söker är måtten från skåpstommen till spåret för den tunna masoniten som sitter bak i alla IKEA-skåp
MDF blir då 10+X mm
Någon som har måttet (X) jag söker?
Jag ska montera några väggkontakter i IKEA-vägg/bänkskåp. Jag har inte köpt skåpet ännu och håller på att dra elen. Jag vill sätta en MDF i mellanrummet mellan den tunna masoniten och väggen men vet inte hur tjock MDF jag behöver.
Skenan bygger 10 mm
Det mått jag söker är måtten från skåpstommen till spåret för den tunna masoniten som sitter bak i alla IKEA-skåp
MDF blir då 10+X mm
Någon som har måttet (X) jag söker?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Absolut!
Jag ska inte montera MDF överallt utan bara en liten platta så att jag kan skruva fast de utanpåliggande vägguttagen.
Jag vet att många sågar upp ett hål i bakstycket på IKEA-skåpen men det är svårt att få till helt snyggt.
Jag ska inte montera MDF överallt utan bara en liten platta så att jag kan skruva fast de utanpåliggande vägguttagen.
Jag vet att många sågar upp ett hål i bakstycket på IKEA-skåpen men det är svårt att få till helt snyggt.
Tommib's mått stämmer överens med mina
Vill man inte sätta utanpåliggande vägguttag i stommarna så finns det ju lite andra lösningar också.
Sätta infälld dosa i vägg och helt enkelt bara köra hål i bakstycket,
Typ
Finns ju lock att köpa i olika storlekar om man sedan vill dölja hålet.
Eller kan man använda en distans-ring
Typ
Vill man inte sätta utanpåliggande vägguttag i stommarna så finns det ju lite andra lösningar också.
Sätta infälld dosa i vägg och helt enkelt bara köra hål i bakstycket,
Typ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ju lock att köpa i olika storlekar om man sedan vill dölja hålet.
Eller kan man använda en distans-ring
Typ