Hej!
Vi har golvvärme i vår utebyggnad från LK. Nu är det så att golvvärmen har tämligen för hög effekt i rummet mot ytterväggen (zon 4) trots att vi ställt in termostaten på lägsta möjliga (5 grader). Vi har heller inte någon effekt i vardagsrummetrummen (zon 1 & 2) trots att termostaten är på max där. Andra sovrummet (zon 3) fungerar utmärkt. Skulle någon lite klokare på detta kunna försöka hjälpa mig justera golvvärmen korrekt? Tack för all hjälp!!
Vi har golvvärme i vår utebyggnad från LK. Nu är det så att golvvärmen har tämligen för hög effekt i rummet mot ytterväggen (zon 4) trots att vi ställt in termostaten på lägsta möjliga (5 grader). Vi har heller inte någon effekt i vardagsrummetrummen (zon 1 & 2) trots att termostaten är på max där. Andra sovrummet (zon 3) fungerar utmärkt. Skulle någon lite klokare på detta kunna försöka hjälpa mig justera golvvärmen korrekt? Tack för all hjälp!!
Redigerat:
*F Fritiof Åkergren skrev:Hej!
Kan det föreligga felkopplingar både el- och rörmässigt?
Antar att Vardagsrum bara har en termostat men två slingor 1 och 2. Ventil 1 är stängd och 2 öppen. De skall båda ha samma värde om de styrs av gemensam termostat.
Om det är varmt i zon 4 men dess ventil varaktigt är stängd kan det bero på att slinga 4 inte går till det rummet.
*
Liknande trådar
-
Hjälp med golvvärme (äldre) LK system
Värme allmänt -
LK golvvärme injusterings hjälp
Värme allmänt -
Hjälp med tolkning av bes.protokoll rörande tak, golvvärme m.m.
Köpa & Sälja hus -
Gjuta in golvvärme på betongbjälklag HJÄLP!!!!!
Byggmaterial & Byggteknik -
Gjuta in golvvärme på betongbjälklag HJÄLP!!!!!!!
Byggmaterial & Byggteknik