Råkade nog posta i fel forum (kök) först, sorry.

Går det att koppla in en fast koppling till bänkdiskmaskin ifrån den här blandaren?
I så fall, vilka kopplingar krävs?

Tack på förhand :)

• 06072010778.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ju avstängning på den så du har ju ett rör på undersidan som du kopplar in diskmaskin på.

Jag vill koppla in en bänkdiskmaskin ovanpå diskbänken. Det finns inga hål att dra vattenledningen igenom och jag vill helst undvika att göra ett. Går det att koppla in en bänkdiskmaskin på ngt sätt?

Om blandartypen är rätt går det att montera ett uttag på den ovanför bänkskivan. I annat fall får du köpa en ny blandare som har den möjligheten. Det går att göra själv om man är normalhändig och har lite tålamod. Annars får du anlita en rörmokkare.

Precis, frågan är om det går att montera ett uttag på den ovanför bänkskivan. Hur vet man det?

Hur ser det ut på undersidan?Finns det anslutning där på kranen?
Kan du inte borra hål i träbänkskivan och gå upp där?Kör du med hålsåg,så går det rel.lätt att återställa.Du måste väl ha ett hål på ca 25-30mm,så muttern går igenom.
Blir det långt att dra slangen?

Det absolut enklaste måste väl ändå vara att skaffa en blandare med koppling på uppsidan av bänken? Det finns och är inte särskilt ovanligt. Sitter ett kromat rör med passande gängor på baksidan liksom. Ungefär som en kran för diskmaskin men istället ett rör med gängor. Typ....

Kanske är enklare..
1. Vad kostar en bra blandare?
2. Kan man installera den själv och vad kostar det annars?

Även om jag gör hål verkar det som om slangen inte kommer räcka. Det finns ett ganska långt smalt kopparrör med vattentillförsel som pekar neråt.
3. Kan jag böja det röret ganska friskt eller behöver jag förlängningsslang?
4. Om jag låter en röris göra jobbet med att göra hål och installera ev. förlängning, ungefär vad kostar det?

Tack så jättemkt för alla bra svar!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.