Hej har en dimmerpuck och en kronbrytare med två återfjädrande knappar. Den ena knappen styr köksbänkbelysning och det är den som även dimmern styr. Den andra knappen är till spottar i taket somnu styrs med ikea trådfri dosa.
Nu vill jag dock skippa dosan och styra dom i taket via strömbrytaren och dimmerpucken istället.
Vilka kablar behöver jag flytta runt?
Tack
Nu vill jag dock skippa dosan och styra dom i taket via strömbrytaren och dimmerpucken istället.
Tack
Nej, jag vill fortfarande styra dom med 2 knappar, men vad jag förstått kan man endast koppla 1 grupp lampor till denna dimmerpuck. Vill styra bänk utan dimmer och tak med dimmer. Så byta plats på hur det är kopplat just nu.E Eby90 skrev:
Just nu styrs taket med den vänstra knappen och bänken med den högra.
Det lustiga är att det ser ju redan ut som att tak spottarna är kopplade med dimmerfunktion.
Redigerat:
A Alexs skrev:
A Alexs skrev:Nej, jag vill fortfarande styra dom med 2 knappar, men vad jag förstått kan man endast koppla 1 grupp lampor till denna dimmerpuck. Vill styra bänk utan dimmer och tak med dimmer. Så byta plats på hur det är kopplat just nu.
Just nu styrs taket med den vänstra knappen och bänken med den högra.
Det lustiga är att det ser ju redan ut som att tak spottarna är kopplade med dimmerfunktion.
Det har löst sig, den va redan kopplad rätt men dimmern va inställd fel.A Alexs skrev:Hej har en dimmerpuck och en kronbrytare med två återfjädrande knappar. Den ena knappen styr köksbänkbelysning och det är den som även dimmern styr. Den andra knappen är till spottar i taket somnu styrs med ikea trådfri dosa.
Tack
Om jag förstår dig rätt så vill du byta plats på dina funktionen alltså vilket av dessa du dimmrar.
Då bör det vara så. Dock kan du nog inte dimmra ikea trådfri med dosdimmer. den har ju eget system. Men vet inte om jag har förstått dig rätt vad du vill göra
Då bör det vara så. Dock kan du nog inte dimmra ikea trådfri med dosdimmer. den har ju eget system. Men vet inte om jag har förstått dig rätt vad du vill göra
tack för hjälpen men det löste sig, dimmer pucken va fel inställd bara, allt va rätt kopplat från början.Turbo-Danne skrev:
Klicka här för att svara