Jag fick rådet i en annan tråd att använda en kula för att kontrollera fallet i vårt badrum. Jag är osäker på hur jag ska göra detta bäst och tänkte därför filma när jag släpper kulan på lite olika ställen.

Önskar få lite feedback och gärna fler förslag på var jag kan släppa den. Ber på förhand om ursäkt för mina konstiga ljud. Dra gärna ner volymen :oops:

Väntar nyfiket på svar från någon yrkeskunnig.

(Min besiktningsman använde golfboll. Han menade på att dimplarna var precis lagom dämpande)

Nyfniken Nyfniken skrev:
Väntar nyfiket på svar från någon yrkeskunnig.

(Min besiktningsman använde golfboll. Han menade på att dimplarna var precis lagom dämpande)
Tack för tipset. Mattan har dock en lite räfflad yta, så frågan är hur en golfboll reagerar jämfört med en dank.

Är det inte enklare att spola ut en massa vatten på golvet å se vart det blir stående pölar?
Badrummet verkar ju färdigt så det borde ju vara betydligt mycket mer avslöjande om det förkommer bakfall

• Gilla
Gavel
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Är det inte enklare att spola ut en massa vatten på golvet å se vart det blir stående pölar?
Badrummet verkar ju färdigt så det borde ju vara betydligt mycket mer avslöjande om det förkommer bakfall
Jag vet inte vad som är bäst, jag provar gärna lite allt möjligt. Det blir stående pölar mellan toalett och handfat, mellan dörr och handfat och en i mitten av golvet.

Men är det bara jag som tycker kulan beter sig onormalt?

B bjaurgen skrev:
Men är det bara jag som tycker kulan beter sig onormalt?
Ditt golv är inte riktigt gjort, nej.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ditt golv är inte riktigt gjort, nej.
Så känner jag också.

Det är både bakfall och dåligt utfört.

Jag hade aldrig kunnat med att lämnat ett sådant dåligt resultat hos någon kund.

P PB87 skrev:
Det är både bakfall och dåligt utfört.

Jag hade aldrig kunnat med att lämnat ett sådant dåligt resultat hos någon kund.
Inte ens hos mig? För jag är tydligen den jobbigaste kunden de haft.

Arbetar du med mattläggning?

Redigerat:
B bjaurgen skrev:
Inte ens hos mig? För jag är tydligen den jobbigaste kunden de haft.

Arbetar du med mattläggning?
Du får stå på dig, borde ju räcka att visa dom filmen med kulan för att dom ska inse att dom får göra om jobbet.

Är dom med i branschorganisationen GVK så kan du beställa en kontroll av badrummet, du får bekosta den själv initialt men om fallet underkänns så får utföraren bekosta även kontrollen.

Är dom inte anslutna tror jag inte dom behöver rätta sig efter kontrollantens påpekande, hur man då går till väga kan jag ej svara på.

https://www.gvk.se/arbeta-med-vatrum/gvk-kontrollanter/

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Varför över huvud taget hålla på med flytspackel om man inte kan ordna fallet?
Då är det väl nästan bättre med plant spånskivegolv, så slipper man i alla fall bakfallet.

Kollade av nyfikenhet här hemma. Med en golfboll, har ingen nickeldank.
Perfekt fall mot golvbrunnarna i de två duschrummen och tvättstugan.
Trots att det är helt tröskellöst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.