Vi håller just nu på att renovera och bygga om i vårt hus. Den planerade ombyggnaden kommer leda till vi slår ut väggarna till en tidigare klädkammare.
Kruxet nu är att golvet i klädkammaren inte är samma som utanför. Är medveten om att det kommer bli en skarv men vill ändå försöka matcha så gott det går. Att byta hela golvet är inte aktuell just nu då det är dnn sammanhängande golvyta på närmare 80 kvm (hall, matdel, vardagsrum, kök)

Har frågat runt på tex Bauhaus men får lika många olika förslag som personer jag frågar...

Så jag fäster mitt hopp till det här forumet :)

Hilfe bitte!

• Närbild av enfärgat trägolv med synliga träådringar och skarvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två olika trägolv möts bildande en skarv, ett med breda plankor och ett med mindre bitar.
    Skapa konto
  • Måttband på ett trägolv som visar en skarv där olika mönstrade parkettbitar möts.
    Skapa konto
  • Olika nyanser av trägolv med parkettmönster och synliga skarvar som visar potentiell matchningsutmaning vid renovering.
    Skapa konto
  • Parkettgolv med synliga träådringar och variation i plankornas färger och mönster.
    Skapa konto
ask?

• Gilla
Arresthlm
  • Laddar…
Definitivt Ask

• Gilla
Torkad gubbe och 1 till
  • Laddar…
som Basseman skrivet garanterat Ask

• Gilla
Arresthlm
  • Laddar…
Magnus E K
Magnus E K Magnus E K skrev:
Håller helt med om att det är ask. När jag såg första bilden trodde jag att den var från min gamla lägenhet där jag 2007 la askparkett från Tarkett. Exakt den sorten verkar inte finnas nu, det närmaste jag hittar (har funderat själv på att lägga sån i nuvarande hus, om jag hade råd) är denna: [länk]
Tack snälla för den detaljerade informationen. Låt mig försöka återgälda favören: Det var mycket riktigt ask och vi fick leta runt som bara f-n för att hitta liknande.

Och vet du vad? Vi lyckades få hem en provbit på ett golv som verkar sjukt prisvärt och som är i det närmsta identiskt! Beställde idag.

Kanske kan hjälpa din kalkyl på traven? ;)
https://www.bygghemma.se/golv-och-vagg/golv/tragolv/parkettgolv/tragolv-ask-kahrs-vaila/p-216613

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.