Hej!
Jag har i ett hus byggt 1970, en tapet som blivit skadad. En till två våder behöver nu ersättas. Hela våder för detta saknas - endast mindre spillbitar finns kvar i förrådet. Tapeten är av papp med ett textil-liknande material som mönster. Ingen märkning finns på baksidan. Tapeten är välgjord och kan möjligtvis vara den ursprungliga i rummet.
Har sökt svar hos tapetbutiker, bland andra tapetorama.se, dock utan framgång.
Information om tapeten eller tips om var jag kan fortsätta mitt sökande tas tacksamt emot.
Jag har i ett hus byggt 1970, en tapet som blivit skadad. En till två våder behöver nu ersättas. Hela våder för detta saknas - endast mindre spillbitar finns kvar i förrådet. Tapeten är av papp med ett textil-liknande material som mönster. Ingen märkning finns på baksidan. Tapeten är välgjord och kan möjligtvis vara den ursprungliga i rummet.
Har sökt svar hos tapetbutiker, bland andra tapetorama.se, dock utan framgång.
Information om tapeten eller tips om var jag kan fortsätta mitt sökande tas tacksamt emot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast, även om du hittar exakt samma tapet så kommer den ju knappast vara identisk med en som suttit uppe i 50 år...
Sant. Fast de spillbitar vi haft i förrådet har exakt samma nyans som de våder som finns på väggen. Det talar nog mer för att tapeterna inte är från 1970 utan från avsevärt senare.Dowser4711 skrev: