Hej,

Har fått nyss om denna plan och rikthyvel som även har en långhålsborr(?). Men säljaren vet inte vad det är för tillverkare. Någon som känner igen den? Står bland annat stop/march på ett av reglagen så italiensk?

Finns med extra hyvelstål 300x30x3 mm som det står hellwa på.

Och vad kan den vara värd?

Kombinerad plan- och rikthyvel med långhålsborr i en verkstad, grönt stativ med röda detaljer, extra hyvelstål synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plan och rikthyvel med långhålsborrfunktion i en verkstad, etiketter på reglage, extra hyvelstål synligt.
Skapa konto
Grön kombinerad plan och rikthyvel med långhålsborrning, okänd tillverkare, stop/march reglage synligt.
Skapa konto
Kombinerad plan- och rikthyvel med långhålsborr i ett garage, osäker tillverkare och extra hyvelstål synligt.
Skapa konto
Verkstad med en grön kombinerad plan- och rikthyvel med röda detaljer och långhålsborraggregat, på hjul.
Skapa konto
Grön plan- och rikthyvel med okänd tillverkare, text på reglage och extrahyvelstål synligt.
Skapa konto

-J

Hej,

jag har en likadan. Den är Italiensk. På min står det CMR, se bifogad bild på typskylten.

Har du möjligen en bild på verktyg/jigg för att posta (ställa in hyvelstålen)?

Typskylt för italiensk CMR maskin med modell och tekniska specifikationer.
Skapa konto
Italiensk trähyvelmaskin CMR med träbit och spånsugaranslutning.
Skapa konto

• Gilla
jronnblom
  • Laddar…
E E-man skrev:
Hej,

jag har en likadan. Den är Italiensk. På min står det CMR, se bifogad bild på typskylten.

Har du möjligen en bild på verktyg/jigg för att posta (ställa in hyvelstålen)?
Kul!

Jag har inga bilder utan det är från säljarens annons. Vet du om det finns reservdelar till den än och hur gammal den kan vara?

De har begärt 12.000 för den vilket jag tycker är mycket. Vad kan den vara värd?

-J

Jag har googlat och letat massor men kan inte hitta den. Saknar manual och postningsmall till den som jag försökt få tag i.

Skulle tro att det inte är jätteenkelt att hitta reservdelar original till den men motor, remmar etc lär man ju få tag på.

12000 lät mycket. Jag skulle nog inte betala mer än 6-8 för den. Den såg ju fin ut på bilderna dock. Bra och stabil hyvel, den jag har hyvlar riktigt bra så jag är nöjd med maskinen.

Om du köper den och manual/handbok följer med så tar jag gärna en kopia om jag får.

E E-man skrev:
Jag har googlat och letat massor men kan inte hitta den. Saknar manual och postningsmall till den som jag försökt få tag i.

Skulle tro att det inte är jätteenkelt att hitta reservdelar original till den men motor, remmar etc lär man ju få tag på.

12000 lät mycket. Jag skulle nog inte betala mer än 6-8 för den. Den såg ju fin ut på bilderna dock. Bra och stabil hyvel, den jag har hyvlar riktigt bra så jag är nöjd med maskinen.

Om du köper den och manual/handbok följer med så tar jag gärna en kopia om jag får.
Hej,

Säljaren har ingen manuel eller något till den. Från ett dödsbo dessutom.

Med hjälp av din maskin har jag googlat och jag tror det kan vara detta företag som ligger bakom.

https://www.cmcwood.com/en/about-us.html

I alla fall låg de på den adressen tidigare.

Tack, skall Maila dem och se om jag får nåt svar.

Har du bestämt dig om hyveln, blir det affär?

E E-man skrev:
Tack, skall Maila dem och se om jag får nåt svar.

Har du bestämt dig om hyveln, blir det affär?
Hej,

Jag tvekar än. Känns lite för udda idag så håller ett öga öppen för en Kity eller Inca.

Får du nått svar på mail så skriv gärna här.

-J

Om priset är rätt kan du gott köpa den där.
Den där är alla gånger mycket bättre än en Inca och troligen bättre än en Kity också.
Nu tycker jag inte du skall göra det vanliga misstaget att välja bort en bättre maskin och i stället köpa en sämre som råkar vara på modet. Felvänd flockmentalitet kallas det.

Du får gärna skicka kontaktuppgifter till säljaren via PM, skall inte köpa den men är intresserad att få se hur postningsmallen ser ut till den då jag saknar min.

Mailat men inte fått svar från Italien, återkommer här om de svarar.

Med vänlig hälsning,
Johan

• Gilla
jronnblom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.