2 036 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Hjälp Max 38 grader trots höjning i dusharmaturen
Hej finns här någon expert på Tapwell duschblandare.
Jag har plockat isär min duschblandare idag då jag bara fick kallt vatten ur densamma och gjort rent hela armaturen, det går bara att sätta dit termostaten på ett sätt då det sitter en insexskruv på ett ställe i armaturen
Jag får nu upp till 38 grader och det räcker ju för att hålla oss rena men inte varmare
Jag höjer temperaturvredet till 50
Grader men det blir inte varmare än 38 grader
Vad kan jag har gjort för fel när jag satte ihop den ? Det är inga problem att dra den förbi spärren när jag trycker ned spärrknappen så jag tycker jag borde få max temp så som på handfatsblandaren. Det finns en vit markering
På både termostaten och spärringen som jag ställde in densamma på när jag skruvade ihop armaturen efter rengöring vilket gör att jag kan höja tempringen till max 50 grader enligt skalan på armaturen men ingen värmehöjning av vattentemperaturen sker i alla fall
Det är Tapwell dushblandare från 2009-2010
Där tempvredet sitter på högersidan av vredet
Alltså inte som de nya som sitter på varma sidan om jag läst rätt i de nya duscharmaturerna från Tapwell
Någon som har någon idé ?
/B
Jag har plockat isär min duschblandare idag då jag bara fick kallt vatten ur densamma och gjort rent hela armaturen, det går bara att sätta dit termostaten på ett sätt då det sitter en insexskruv på ett ställe i armaturen
Jag får nu upp till 38 grader och det räcker ju för att hålla oss rena men inte varmare
Jag höjer temperaturvredet till 50
Grader men det blir inte varmare än 38 grader
Vad kan jag har gjort för fel när jag satte ihop den ? Det är inga problem att dra den förbi spärren när jag trycker ned spärrknappen så jag tycker jag borde få max temp så som på handfatsblandaren. Det finns en vit markering
På både termostaten och spärringen som jag ställde in densamma på när jag skruvade ihop armaturen efter rengöring vilket gör att jag kan höja tempringen till max 50 grader enligt skalan på armaturen men ingen värmehöjning av vattentemperaturen sker i alla fall
Det är Tapwell dushblandare från 2009-2010
Där tempvredet sitter på högersidan av vredet
Alltså inte som de nya som sitter på varma sidan om jag läst rätt i de nya duscharmaturerna från Tapwell
Någon som har någon idé ?
/B
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Svarar mig själv
Jag har blivit expert alldeles av mig själv
Nu fungerar termostaten igen efter rengöring och lån från kökslådan av vår stektermometer
Det är lite pill och ställa in termostaten när man glömmer att ta kort på hur det är inställt innan man skruvar isär
men skam den som ger sig. 38 grader stämmer och ca 48 grader som max.
Nu vill jag bara ha beröm också
/B
Jag har blivit expert alldeles av mig själv
Nu fungerar termostaten igen efter rengöring och lån från kökslådan av vår stektermometer
Det är lite pill och ställa in termostaten när man glömmer att ta kort på hur det är inställt innan man skruvar isär
men skam den som ger sig. 38 grader stämmer och ca 48 grader som max.
Nu vill jag bara ha beröm också
/B
Liknande trådar
-
Max längd på regel för att undvika stödstolpar / svikt. Finns det någon hobby-konstruktör som kan hjälpa? Specialfall.
Altan & Uteplats -
Betonrecept för skalblock, max 8mm ballast. Hjälp!
Grund & Markarbeten -
Hjälp med besiktningsprotokoll på villa från -38
Köpa & Sälja hus -
Tändtråd till Jolly Maxi - hjälp!
Belysning -
Hjälp med inkoppling fläkt 380w
El