mellangrabben har lite dålig impulskontroll och förstör storebrors prylar och kladdar på hans fina målningar… behöver skaffa ett innerdörrslås med kod så att han enkelt kan låsa in sig, och hans prylar, men samtidigt kan komma ut utan att krångla med ett mekaniskt lås, eller tappa bort nycklarna…

Jag fattar ingenting när jag googlar. Därför ber jag om hjälp. Nån som har koll? Eller tom har ett?

Det får gärna inte va ett sånt där dyrt assa som kostar en halv njure…

Tack och godkväll
Niclas

Rco Codoor funkar bra på innerdörrar. Fast dom heter Vanderbilt nu.

Kodlås är nog inte rätt lösning då barn lär sig koden snabbare än du kan skriva ner den.
Då blir det lätt så täta kodbyten att ingen vet vad det är för kod efter ett tag.

1 123abc skrev:
Kodlås är nog inte rätt lösning då barn lär sig koden snabbare än du kan skriva ner den.
Då blir det lätt så täta kodbyten att ingen vet vad det är för kod efter ett tag.
Hm. Annat förslag? Enda vettiga lösningen tycker jag. Hänglås kommer aldrig att gå. Vanligt mekaniskt då kommer nyckeln att magiskt hamna i häcken där alla andra storebrors saker hamnat. I bästa fall… tags likaså… storebror är 11 så kan klarar nog att dölja koden. Mellan är 6 och heter Taz…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.