Fick lite smått panik när jag först nu, typ ett halvår sedan jag fått hem tanken och i princip redan kopplat in den, så finner jag en ritning på dito. Att man ska vara så förbannat snabb... :S

Anledningen att jag redan kopplat den är att när jag fick hem tanken så hade jag en gammal rörkrökare på besök, och som jag förstod honom så kunde jag koppla på detta vis som jag nu gjort (nästan klart).
Det jag gjort är att kopplat tilloppet från pannan till toppen av tanken (6) där det enl. ritningen sitter rad.kretsen fram, och tvärtom radkretesen på (2).

Tyckte att detta kändes logiskt då hålet uppe på tanken (6) är mycket större än (2).
har inte gängmåtten i huvudet, men det är lagom med ett 28rör ut från 2:an, tror inte at man får dit ett 35 som jag ju har från pannan...

Vad blir effekten av att ha det som det är nu? skulle det funka? känns så iaf.
 
Redigerat:
Har du tryckexpansion kan du få luftproblem, hursom så ska INTE shunten sitta där (6) vid vedsystem.
 
Matss skrev:
Har du tryckexpansion kan du få luftproblem, hursom så ska INTE shunten sitta där (6) vid vedsystem.
Tack! det kändes lugnande.:)

Har tryckexpansion kopplat på returledninen till pannan.
Tänkte ha en avluftare på toppen av röret som går från pannan till tanken (på högsta punkten), samt en på toppen av tanken. Räcker det? Eller kan man ha nåt mer för att få bort ev. luftproblem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.