Hej alla! Skulle behöva lite hjälp på traven här. Lite bra idéer som kan göra slutresultatet så snyggt som möjligt. Vi ska som sagt sätta foder runt men gipsskivan bågnar liksom inåt. Eller tror snarare att det är regeln i väggen som e skitsned. Men som ni ser på bilden så är nivån i fas både uppe och nere men det skiter sig lite i mittpartiet. Bomba bra idéer så e jag nöjd
Jo precis. Så är det ju. Det bågnar ca 1cm så ganska saftigt ändå kan jag tycka. Och spackla upp så mycket känns overkill. Fast kanske bara e jag som känner så? Det var så jag tänkte först,att kila under på nåt sätt och sen få till det efter det.LudvigC skrev:
Jag hade spikat upp fodret och sedan fogat glappet som blir. Lite färg på det där så är det ingen som ser nåt.Haghagjag skrev:Hej alla! Skulle behöva lite hjälp på traven här. Lite bra idéer som kan göra slutresultatet så snyggt som möjligt. Vi ska som sagt sätta foder runt men gipsskivan bågnar liksom inåt. Eller tror snarare att det är regeln i väggen som e skitsned. Men som ni ser på bilden så är nivån i fas både uppe och nere men det skiter sig lite i mittpartiet. Bomba bra idéer så e jag nöjd
Bästa svaret
Skillnaden mellan de billigaste och de större märkena är oftast (säkerligen inte alltid) att de billiga är lite för styva i konsistensen vilket är MYCKET irriterande. Nåt billighetsmärke jag testade var inte så flexibelt heller när det torkade vilket gjorde att det sprack säsongen efter (bor i trähus som rör på sig).Haghagjag skrev:
Jag hade köpt Casco. Men de som färgbutikerna har duger säkert.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Ser skumt ut. Jag skulle ju hellre ta loss skivan och kolla vad problemet är. Det lär gå åt spackel för en femhundring plus arbete om man går den vägen. Mycket slipdamm också.