Hej!

Skulle vilja ha hjälp med färgval i vårt blivande kök.
Det är ca. 30 kvm. med mycket ljusinsläpp.
Luckor i körsbär och svarta (nero africa) granitskivor, rostfria vitvaror.
Vad ska man ha för kakel/klinker? Har själv funderat på något åt terracotta-hållet på golv, men är öppen för andra förslag.

Mvh Thomas
 
Låter som ett härligt utgångsläge, så stort och med mycket ljusinsläpp kan det väl inte bli annat än bra ;)
Skull dock personligen inte välja terracotta till körsbär, påminner för mycket om varandra tycker jag. Jag skulle gå på grått gärna lite åt kalkstenshållet i färg och utseende, finns många supersnygga keramiska plattor som är förvånande lika natursten. Med så stort kök och många fönster så skulle jag inte vara rädd för ett lite mörkare grått golv dessutom ursnyggt till den varma körsbärsfärgen och svart granit/rostfritt.
Ljusare färg på väggen antingen en mosaik i ngn. vacker accentfärg alt. vanligt kakel i ngn. ljus ton(men inte beige) personligen skulle jag satsa på mosaiken ;)
Väggar i övrigt ljusa och helst enfärgade, målade.
MVH/Christina.

PS:Berätta gärna vad Ni valde tillslut/DS.
 
Christina!

Tack för tips. Låter intressant med det gråa. Ska åka till kakelpalatzet och kolla nästa vecka. Jag lovar att berätta vad det blir. En hemsida kommer så småningom...........
 
Det kan bli jätte fint om du lägger in järnmosaik i oregelbundet mönster ::) ::)
jätte dyrt men kanon fräckt m man har rostfria vitvaror
Mvh Maria
 
Maria!

Var hittar man järnmosaik?
Låter intressant........ :D

Försökte leta på "Google" men hittade inget. :'(

Mvh Thomas

 
Jag köpte våran på Svenska kakel i Göteborg
Mvh Maria
 
Tror inte på terracotta och körsbär...
 
Bumbi!

Vad tror Du på? Grått kanske?
Kom gärna med förslag.......

Mvh Thomas
 
Vi har bänk och Billybokylla i körsbärsfärg i köket tillsammans med terracottafärgat golv. Tycker (förstås) det passar alldeles utmärkt ihop.

20030311-2.jpg
 
Det känns som om terracotta är på väg ut....sånt man tröttnat på redan nu tyvärr.

Vi kör Nero Asoluto (matt svart granit skiva) i köket. Vi har mycket fönster och för att behålla det ljusa har vi valt äggskalsfärgade väggar. Som kakel har vi valt skimrande ljusgrå mosaik - det är läckert! Köksluckorna är mattlackad ek (tibroköks)
 
Får väl till terracottan´s försvar säga att det om något är väl en klassiker, som alltid har haft och alltid kommer att ha sin plats bland golvklinkers, även om den inte är superinne just nu.
MEN modernt idag- omodernt i morgon ;)
Min poäng var bara att just kombinationen hel köksinredning i körsbär och terracottagolv blir, enligt mig, för mycket.
MVH/Christina.
 
Strunt i det moderna :p Fram för sånt som håller i längden ;D
 
Webe skrev:
Strunt i det moderna :p Fram för sånt som håller i längden ;D
Får ju iof. gärna passa ihop också ;) ;)
MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.