Ska göra detta hål till en mer normal öppning. Tänkte använda stålreglar då det är i källaren.
Hyllplanen jag ska sätta innanför på vänstra sidan är 20 cm djupa. Därför vill jag ha väggen till vänster i samma mått (20 cm) så att väggen precis täcker dem.
Problemet som uppstår då är att jag inte kan sätta någon regel på den andra sidan då öppningen blir för liten totalt sett.
Hur gör jag då för att fästa hammarbandet(?) på den övre högra sidan som ansluter till den högra väggen om det inte finns någon plåtregel där?
Högst oklart varför den sista bilden blev klar som jag ritade fel på. Bortse från den längst ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyllplanen jag ska sätta innanför på vänstra sidan är 20 cm djupa. Därför vill jag ha väggen till vänster i samma mått (20 cm) så att väggen precis täcker dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet som uppstår då är att jag inte kan sätta någon regel på den andra sidan då öppningen blir för liten totalt sett.
Hur gör jag då för att fästa hammarbandet(?) på den övre högra sidan som ansluter till den högra väggen om det inte finns någon plåtregel där?
Högst oklart varför den sista bilden blev klar som jag ritade fel på. Bortse från den längst ner.
Redigerat:
Samtliga väggar är egentligen innerväggar (radhus). Det är nog mest mot golvet det är risk för fukt.
Vinkel, är det alltså något som håller i träregeln på högra sidan?
Med andra ord kan jag köra träreglar genomgående förutom syllen?
Vinkel, är det alltså något som håller i träregeln på högra sidan?
Med andra ord kan jag köra träreglar genomgående förutom syllen?
Liknande trådar
-
Nybörjare i Sverige, hjälp att bygga rätt och hitta rätt fackfolk
Övrigt husrelaterat -
Problem med byggare gällande fallplattor... hjälp (nybörjare)
Värme allmänt -
Totala nybörjare ska bygga stuga - hjälp!
Hustillverkare -
Bygga eget - nybörjare behöver hjälp snabbt!!!!
Hustillverkare -
Hjälp bygga nytt, nybörjare
Fritidshus