Hej alla glada! Jag har länge stört mig på att golvvärmen inte fungerat i badrummet. Gissar att den gamla termostaten Devireg 530 gett upp efter kanske 15 år. Nåväl, jag köpte en Devireg touch, som ju har väldigt bra recensioner. Eftersom jag inte visste vad den gamla givaren hade för motstånd ( verkar på googling som att den gamla 530 endast stödjer 15 k.) Dock får jag inte riktigt kläm på vilken temperatur man eg ställer in, och vad som visas efter några sekunder. Använder jag 15 k som jag ryckte så visade den 30 grader, på mitt kalla golv. Ändrar jag till 10 k så visar den åtminstone ca 20 grader nu. Väljer jag tex 25 grader börtemp (tror jag) så ser jag att den börjar"puls" uppåt, vilket jag gissar är att den värmer. Just nu visar den efter en stund 21,8 vilket väl kan stämma om den just börjat värma. Men vad är det egentligen för temp jag ställer in? Är det rumstemperatur eller vad jag vill att golvet ska ligga på? Vad kör ni med för värden? Är också lite osäker på om jag istället ska låta givaren ligga på 15k men då med fel rapporterad temp? Kul om nån som haft denna ett tag kan rapportera lite.