Hej!

Vi har tyvärr råkat ut för ett riktigt fult företag som skulle hjälpa oss att renovera vårt hus. Vi behöver nu antagligen hjälp av en advokat, vi bor i Stockholm. Någon här som har erfarenhet? Tänker då bra advokat? Inte för dyr då vi tyvärr ligger rejält back på grund av byggaren. Vi har försäkring men vill ju välja rätt antar att även där kan det bli fel. Tacksam om någon har erfarenhet att dela med samt rekommendation av advokat.

Stort tack!

• Gilla
topmount
  • Laddar…
E Esmaralda skrev:
Hej!

Vi har tyvärr råkat ut för ett riktigt fult företag som skulle hjälpa oss att renovera vårt hus. Vi behöver nu antagligen hjälp av en advokat, vi bor i Stockholm. Någon här som har erfarenhet? Tänker då bra advokat? Inte för dyr då vi tyvärr ligger rejält back på grund av byggaren. Vi har försäkring men vill ju välja rätt antar att även där kan det bli fel. Tacksam om någon har erfarenhet att dela med samt rekommendation av advokat.

Stort tack!
Om du är medlem i Villaägarna så har de dels lite basal gratis rådgivning, men också kontaktuppgifter till advokat /jurist med rätt kompetens när det behövs. Jag har haft stor nytta av det.

Tyvärr är jag inte medlem :)

Tack ändå!

Düsseldorff
E Esmaralda skrev:
bra advokat? Inte för dyr
Funkar inte så, tyvärr. /fd advokat

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
E Esmaralda skrev:
Hej!

Stort tack!
Vad är det lite mer exakt som hänt och som ni behöver ha hjälp med?

kolla med erat försäkringsbolag

E Esmaralda skrev:
Tyvärr är jag inte medlem :)

Tack ändå!
Du får tillgång till deras juridiska rådgivning så fort du blir medlem, finns en del andra fördelar med medlemskapet också.

Deras jurister kan ge dig en första gratis utvärdering om vad som är värt att driva vidare, och de kan ge dig råd om advokater med lämplig inriktning. Dessutom sägs det att du får rabatt påp arvodet om du går via villaägarna. Den typen av rabatter tar jag dock med en nypa salt.

• Gilla
Annaet
  • Laddar…
E Esmaralda skrev:
Hej!

Vi har tyvärr råkat ut för ett riktigt fult företag som skulle hjälpa oss att renovera vårt hus.

Är det "ett riktigt fult företag" så är det högst osannolikt att alldeles oavsett hur framgångsrika ni kommer att vara i en eventuell tvist mot byggföretaget att ni någonsin kommer att erhålla en endaste krona av dem.
Betydligt mer sannolikt är att det kommer att kosta er pengar, tid, besvär och inte minst oro.

Vill ni lägga ut organisationsnummer på företaget så kan ni säkert redan här på forumet få en uppfattning om det överhuvudtaget är lönt att ens försöka hitta en advokat.

Är det "ett riktigt fult företag" så är det högst osannolikt att alldeles oavsett hur framgångsrika ni kommer att vara i en eventuell tvist mot byggföretaget att ni någonsin kommer att erhålla en endaste krona av dem.
Betydligt mer sannolikt är att det kommer att kosta er pengar, tid, besvär och inte minst oro.

Vill ni lägga ut organisationsnummer på företaget så kan ni säkert redan här på forumet få en uppfattning om det överhuvudtaget är lönt att ens försöka hitta en advokat.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Du får tillgång till deras juridiska rådgivning så fort du blir medlem, finns en del andra fördelar med medlemskapet också.

Deras jurister kan ge dig en första gratis utvärdering om vad som är värt att driva vidare, och de kan ge dig råd om advokater med lämplig inriktning. Dessutom sägs det att du får rabatt påp arvodet om du går via villaägarna. Den typen av rabatter tar jag dock med en nypa salt.
Jag fick i alla fall ett nedsatt pris (det låg betydligt under gängse timtaxa), så för mig funkade rabatten. Det var i Göteborg.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Att gå till Advokat kommer inte att hjälpa dig.
Har Byggföretaget lurat dig?

Eller
Anser du att Byggföretaget "bara" har misslyckats?

Finns det någon riktig kompetens inom detta Byggföretag?

En tvist är dyr.

Byggföretaget kanske inte har några tillgångar och då kommer du aldrig någonsin få något av dem så börja med att kolla upp om det finns pengar i Byggföretaget.

Finns det inte några tillgångar i Byggföretaget så lägg inte ut några pengar på Advokat för att få en värdelös fordran.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:

Ok, då är det ju helt klart värt att bli medlem, trodde att det är som vanligt dvs att allt som hänt innan man går med i något inte gäller.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
:worried:

lunnabo lunnabo skrev:

Kommer definitivt lägga ut org nr framöver, vill bara försöka få tillbaka så mkt som möjligt innan vi sprider företagets namn. Vill inte att fler råkar ut för en idiot som honom.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:

Jag förstår, har du koll på advokater som i alla fall är ok att använda för byggfusk ifall vi måste gå den vägen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.