Har ett golv som e 2 år gammalt som. Detta fanns då vi flytta hit. Vart dock tvungen att riva upp 3 1/2 bitar för där hade kommit fukta. Har letat hos princip alla byggvaruhus även golvpoolen i Malmö men hittar ej något som passar in. Golvet finns i nästan exakt samma modell i parkett 14mm tjock detta e dock bara 6 mm så det e ej parkett.
Kan det va laminat eller något annat?...
Det e ca 1200x195 och 6mm tjockt..
Kan det va laminat eller något annat?...
Det e ca 1200x195 och 6mm tjockt..
Du känner på golvet om det är laminat men om det är 6 mm tjockt har jag väldigt svårt att se att det skulle vara något annat. Utseendet påminner starkt om ett golv som såldes på Bauhaus förut, Saragossa Oak. Det bytte senare namn, och klicksystem, till Santiago Oak. De är dock 8 mm tjocka så om din mätning stämmer så är det inte någon av dem.
Själva utseendet är klassisk trestav Ek, en väldigt vanlig golvtyp. Det är därmed inte konstigt att du hittar många snarlika golv.
Det enda golvet som jag stött på som är så tunnt som 6 mm var ett billigt laminatgolv från Byggmax. Är det händelsevis deras Promo oak 3-stav du har där bredvid ditt golv?
Rusta verkar ha haft ett 6 mm tjockt eklaminat också men det har utgått.
Själva utseendet är klassisk trestav Ek, en väldigt vanlig golvtyp. Det är därmed inte konstigt att du hittar många snarlika golv.
Det enda golvet som jag stött på som är så tunnt som 6 mm var ett billigt laminatgolv från Byggmax. Är det händelsevis deras Promo oak 3-stav du har där bredvid ditt golv?
Rusta verkar ha haft ett 6 mm tjockt eklaminat också men det har utgått.
Man känner att där ej e någon skarv mellan stavarna. Det jag har bredvid e linnea ek från golvpoolen. Det kan stämma detta är bauhaus gamla för klick systemen stämmer ej överens mellan golvtyperna iheller. Jag blev osäker nu men har för mej att jag sist fick det till 6mm om ej 7 med skjut måttet.
Stavarna på det befintliga golvet e något kortare än på det nya jag fick från golvpoolen idag
Stavarna på det befintliga golvet e något kortare än på det nya jag fick från golvpoolen idag
Liknande trådar
-
PR-nummer Volkswagen - bromsbelägg - hittar inte rätt nummer!
Övrigt Off Topic -
Hittar ej rätt golv
Golv -
Låshus gått sönder - hittar ej rätt storlek
Fönster & Dörrar -
Plissegardin top down/bottom up, hittar ej rätt mått, går det anpassa?
Fönster & Dörrar -
Hittar ej rätt innertak
Byggmaterial & Byggteknik