Har ett golv som e 2 år gammalt som. Detta fanns då vi flytta hit. Vart dock tvungen att riva upp 3 1/2 bitar för där hade kommit fukta. Har letat hos princip alla byggvaruhus även golvpoolen i Malmö men hittar ej något som passar in. Golvet finns i nästan exakt samma modell i parkett 14mm tjock detta e dock bara 6 mm så det e ej parkett.
Kan det va laminat eller något annat?...
Det e ca 1200x195 och 6mm tjockt..
 
  • Trägolv bredvid uppgrävd del med synligt underlag och en persons fötter visande golvets tjocklek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med träimitation uppdelat där en del är upprivet och visar underlaget, fot synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis demonterat trägolv med återstående delar bredvid synlig betong och mattkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust trägolv med synlig fogfuktighetsskada, golvplanka detaljer och mätverktyg till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett stycke trasig kartong mot en vägg på ett laminatgolv med märkningen 1200x195 och 6 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolvbitar står lutade mot en vägg, troligen laminatgolv på 6 mm tjocklek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Du känner på golvet om det är laminat men om det är 6 mm tjockt har jag väldigt svårt att se att det skulle vara något annat. Utseendet påminner starkt om ett golv som såldes på Bauhaus förut, Saragossa Oak. Det bytte senare namn, och klicksystem, till Santiago Oak. De är dock 8 mm tjocka så om din mätning stämmer så är det inte någon av dem.

Själva utseendet är klassisk trestav Ek, en väldigt vanlig golvtyp. Det är därmed inte konstigt att du hittar många snarlika golv.

Det enda golvet som jag stött på som är så tunnt som 6 mm var ett billigt laminatgolv från Byggmax. Är det händelsevis deras Promo oak 3-stav du har där bredvid ditt golv?

Rusta verkar ha haft ett 6 mm tjockt eklaminat också men det har utgått.
 
Man känner att där ej e någon skarv mellan stavarna. Det jag har bredvid e linnea ek från golvpoolen. Det kan stämma detta är bauhaus gamla för klick systemen stämmer ej överens mellan golvtyperna iheller. Jag blev osäker nu men har för mej att jag sist fick det till 6mm om ej 7 med skjut måttet.
Stavarna på det befintliga golvet e något kortare än på det nya jag fick från golvpoolen idag
 
tommib
Är det 6 mm så är det inte Bauhaus gamla (eller nya), de är 8 mm.
 
Okej.
Förstår ej vart det kommer ifrån eller vart jag kan hitta det igen
 
Jem o fix har liknande som e 6mm
Skärmdump från Jem & Fix webbsida visar specifikationer för ekfärgat laminatgolv med 6mm tjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med laminatgolv ek, klickfunktion, möbler och takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, det där får du leta i lågprisbutikerna efter. Kanske Ikea eller Rusta kan ha nåt?
 
Ja jo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.