5 705 läst · 10 svar
6k läst
10 svar
Hitachi C6U BU
Hej vill bara rekomendera Hitachi C6U BU.
Köpte den igår och den är helt suverän använder den till det mesta nu.
Smidig, tyst, lätt och sågar kanonsnitt.
Häls Niclas
Köpte den igår och den är helt suverän använder den till det mesta nu.
Smidig, tyst, lätt och sågar kanonsnitt.
Häls Niclas
*gapar* Det är bara "gelgreppet" och färgen till rött som saknas *suck*
Har tack och lov inte sett den i verkligheten men är det verkligen samma platta som den riktiga har?
/Kent
Har tack och lov inte sett den i verkligheten men är det verkligen samma platta som den riktiga har?
/Kent
Använder cirkelsåg rätt mycket på jobbet där vi är cirka 50 pers. Vi har flera olika märken på cirkelsågar men dom flesta inkl. mig är överens om att Hitachi är den överlägset bästa/smidigaste sågen. Det enda negativa är att bordet är lite väl klent och ofta går av längst fram när den ramlat i golvet ett antal gånger.
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Hej!
Lurar på en Hitachi eller Festool cirkelsåg.
Finns liknande styrskena till Hitachin som till Festool-en?
Går det att jämföra de två?
Mats
Lurar på en Hitachi eller Festool cirkelsåg.
Finns liknande styrskena till Hitachin som till Festool-en?
Går det att jämföra de två?
Mats
Antar att du menar festool's sänksåg, utan att testat den så skulle jag nog säga att Feston är mer finlir, Hitachin är mer grov-cirkel. Svårt att jämföra eftersom Feston även är nästan dubbelt så dyr som Hitachin.matshermansson skrev:
Tror inte det finns en "sken-lösning" på samma sätt som Feston till Hitachin, däremot kan du ju tvinga fast en skena och såga efter den.
Jag har en Hitachi och är mycket nöjd med den, otrolig skillnad från min gamla B&D.
Tycker som tidigare inlägg att den nya ser för taskig ut.. Lite hulken över den nu
Har du pengarna och mycket att bygga så köp båda, de är nog avsedda för olika ändamål inom sågning.
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Jag har en Skil, 7 år gammal. Använder den som grovsåg.
Den har fått kämpa ganska hårt nu under två års renovering.
Skall bygga en del garderober o dy. Såga MDF till salning för fönster mm.
Är det tillräckligt med en Hitachi med långpass?
Hur är Bosch motsvarighet? Dom har ju en styrskena.
Mats
Den har fått kämpa ganska hårt nu under två års renovering.
Skall bygga en del garderober o dy. Såga MDF till salning för fönster mm.
Är det tillräckligt med en Hitachi med långpass?
Hur är Bosch motsvarighet? Dom har ju en styrskena.
Mats
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Svägerskan som snart är färdig slöjdlärare, är intresserad av min kommande verkstad. Hon liksom jag gillar att göra egna möbler.
Och eftersom jag i mitt yrke är van vid proffsverktyg, sneglar man ju gärna uppåt i verktygshiearkin.
Mats
Och eftersom jag i mitt yrke är van vid proffsverktyg, sneglar man ju gärna uppåt i verktygshiearkin.
Mats
Peet skrev:Använder cirkelsåg rätt mycket på jobbet där vi är cirka 50 pers. Vi har flera olika märken på cirkelsågar men dom flesta inkl. mig är överens om att Hitachi är den överlägset bästa/smidigaste sågen. Det enda negativa är att bordet är lite väl klent och ofta går av längst fram när den ramlat i golvet ett antal gånger.
Jepp, irriterande e vad det är. Oxå slagit sönder den lilla oranga som visar vart man sågar.
Liknande trådar
-
Cirkelsåg: Hitachi C6BU3 till salu
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Skevt land på Hitachi C6BU2
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Klyva brädor med Hitachi C6BU2 - klinga?
Hitachi C6BUY dålig motorbroms??
Skillnad hitachi c6bu/hitachi c6uy
Verktyg, Maskiner & Fordon