Hej!
Någon som har tips på vad för slags gardiner jag ska ha till vårt sovrum. Det är ett enkelt fönster. Vi har en fondvägg, inte där fönstret är, med tapeten på bilden.
Golvet är ekparkett och sängen mörk. Funderar själv på hissgardiner men vill ha lite färg men ej mönstrat. Har inte hittat några fina.
tacksam för tips!
mvh maria
Någon som har tips på vad för slags gardiner jag ska ha till vårt sovrum. Det är ett enkelt fönster. Vi har en fondvägg, inte där fönstret är, med tapeten på bilden.
Golvet är ekparkett och sängen mörk. Funderar själv på hissgardiner men vill ha lite färg men ej mönstrat. Har inte hittat några fina.
tacksam för tips!
mvh maria
Hejsan!
Jag kan ju tipsa om sådana här lite större "ek persienner" om inte annat det är snyggt och stilrent i samband med en tapet som eran (du sa att ni hade fondvägg bara.. så det kanske beror på vad ni har på väggen i övrigt men bör funka oavsett).
Ni kan ju kolla om ni hittar någon ni tycker är snygg
Oavsett hoppas jag ni hittar nått ni gillar... till slut!
MVH
Sandra
Jag kan ju tipsa om sådana här lite större "ek persienner" om inte annat det är snyggt och stilrent i samband med en tapet som eran (du sa att ni hade fondvägg bara.. så det kanske beror på vad ni har på väggen i övrigt men bör funka oavsett).
Ni kan ju kolla om ni hittar någon ni tycker är snygg
Oavsett hoppas jag ni hittar nått ni gillar... till slut!
MVH
Sandra
Sätt upp några ljusa tunna längder som släpper in ljuset.
Fondväggen är ju ganska mörk, fast väldigt snygg tycker jag, ( Har också funderat på den tapeten just som fond i sovrummet, fast inte riktigt vågat ännu). Samt mörka möbler
skriver du.
Hissgardin går säkert också bra, dock inte i för kraftigt tyg.
Tänk på att ljuset oftast faller ovanifrån, blir tyget för kraftigt skuggar det bara.
Hissgardin i tunn linnevoile skulle säkert funka.
Själv hade jag nog valt tunna ljusa/vita längder. Antingen enfärgade eller diskret mönstrade i vitt på vitt.
Tycker att det känns mysigare och mer ombonat i just ett sovrum, än hissgardin.
Sen skulle jag sätta färg med kuddar, plädar, dynor, blommor osv..
Kanske rött, limegrön eller nå´n annan klar färg skulle passa?
LYCKA TILL!
Fondväggen är ju ganska mörk, fast väldigt snygg tycker jag, ( Har också funderat på den tapeten just som fond i sovrummet, fast inte riktigt vågat ännu). Samt mörka möbler
skriver du.
Hissgardin går säkert också bra, dock inte i för kraftigt tyg.
Tänk på att ljuset oftast faller ovanifrån, blir tyget för kraftigt skuggar det bara.
Hissgardin i tunn linnevoile skulle säkert funka.
Själv hade jag nog valt tunna ljusa/vita längder. Antingen enfärgade eller diskret mönstrade i vitt på vitt.
Tycker att det känns mysigare och mer ombonat i just ett sovrum, än hissgardin.
Sen skulle jag sätta färg med kuddar, plädar, dynor, blommor osv..
Kanske rött, limegrön eller nå´n annan klar färg skulle passa?
LYCKA TILL!
Tack för era ideer! Det jag glömde skriva var att de andra väggarna, inkl väggen där fönstret är, är vita så en vit gardin försvinner helt in i väggen på nåt sätt. Annars är jag ju väldigt för vitt, enkelt och stilrent.
Ekjalucier är ju väldigt snyggt men rummet är ganska litet så jag undrar om det gör sig helt... ska fundera lite till...
/ mia
Ekjalucier är ju väldigt snyggt men rummet är ganska litet så jag undrar om det gör sig helt... ska fundera lite till...
/ mia