Martin_B
Vad anser ni om att Hemnet tagit bort "Läs mer hos mäklaren"-knappen i träfflistan?

Det är ju helt värdelöst om man vill till mäklaren direkt, för då måste man gå via Hemnets egen lilla sida för fastigheten som i fråga säljes.

Den som håller med om att det är en försämring nu när de har krånglat till det, råder jag till att slå en snabb signal till deras kundtjänst och påtala detta. Med lite tur inser de att det var fel beslut att bort länken, och återställer det som det var förut - fungerande och smidigt.

Har hört av en vän som ringt in att det är många som har klagat redan. Men än har det inte fått effekt, så det kanske kräver några samtal till.
 
Klicka på mäklarfirmans logga i överdelen av bilden så kommer du dit! Enkelt :)

Mäklarlogotyp i överkant med vy över ödetomt och vit husfasad bredvid landsväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Martin_B
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Klicka på mäklarfirmans logga i överdelen av bilden så kommer du dit! Enkelt :)

[bild]
Ja, fast den loggan finns först när man väl har gått in på ett objekt. Och på samma sida finns ju länken också som jag talar om. Så det är inga problem.

Men bara för några dagar sedan eller någon vecka sedan, så fanns ju länken även redan i träfflistan, så man slapp gå in på varje objekt och öppna ett nytt fönster bara för att komma åt mäklarlänken. Man kom åt mäklarlänken redan från träfflistan, direkt :) ....och det saknas nu plötsligt, tyvärr.
 
Jag tror det beror på att buden nuförtiden är så låga att mäklarna helst vill göra det så svårt som möjligt att se budlistan…
 
  • Gilla
Visua och 1 till
  • Laddar…
Är det inte mer så att alla sidor nu för tiden vill att man ska vara inne på så många undersidor som möjligt. Antar att ju fler man kan locka in i en oändlig "tryck vidare" karusell på ens hemsida, desto högre rank får man hos google och därför kommer tids nog "hemnet" få fler träffar genom google. Detta kanske inte är ett problem för oss i Sverige, men utomlands kanske Hemnet blir en större sida och för högre rank även på en internationell jämförelse.

Nu killgissar jag ju såklart...
 
Jag tycker det är irriterande när folk länkar till husannonser på Hemnet eftersom det per automatik innebär två klick innan man kan läsa all information.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Jag tror det beror på att buden nuförtiden är så låga att mäklarna helst vill göra det så svårt som möjligt att se budlistan…
Du är inne på något. Jag har sett ett flertal objket som tidigare varit ute men inte blivit sålda (med synlig budlista) och nu är det "Budgivning pågår"... men inga bud visas.

Jag vågar påstå att det är panik hos mäklarna för tillfället.
 
  • Gilla
Visua och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Om man vill ha knappen tillbaka, är det bara till ring att och påpeka detta/klaga:

Support övriga frågor
E-post: support@hemnet.se
Telefon: 0775 - 17 00 17
Öppettider: mån-fre kl 9-18, lör kl 10-14. Röda dagar stängt.
 
Appendix Appendix skrev:
Du är inne på något. Jag har sett ett flertal objket som tidigare varit ute men inte blivit sålda (med synlig budlista) och nu är det "Budgivning pågår"... men inga bud visas.

Jag vågar påstå att det är panik hos mäklarna för tillfället.
Ja, det känns som om andelen öppna budgivningar har minskat stadigt under hösten.
 
Appendix Appendix skrev:
Du är inne på något. Jag har sett ett flertal objket som tidigare varit ute men inte blivit sålda (med synlig budlista) och nu är det "Budgivning pågår"... men inga bud visas.

Jag vågar påstå att det är panik hos mäklarna för tillfället.
Mäklarna har väl skurit guld med smörkniv ett bra tag nu...
 
Martin_B
A Ardurapid skrev:
Mäklarna har väl skurit guld med smörkniv ett bra tag nu...
Och bankerna med...
 
A Ardurapid skrev:
Mäklarna har väl skurit guld med smörkniv ett bra tag nu...
Martin_B Martin_B skrev:
Och bankerna med...
Och vilka är det som frenetisk i media säger att det inte är en Krasch:

Mäklarna (framförallt de med dyra objekt)
Bankerna
Bostadsbyggarna.

De tre grupper som kommer drabbas hårdast
 
Martin_B
Appendix Appendix skrev:
Och vilka är det som frenetisk i media säger att det inte är en Krasch:

Mäklarna (framförallt de med dyra objekt)
Bankerna
Bostadsbyggarna.

De tre grupper som kommer drabbas hårdast
Fast de lånetagarna som har stora lån kommer inte landa mjukt de heller, när räntorna sticker iväg mot stjärnorna.
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Fast de lånetagarna som har stora lån kommer inte landa mjukt de heller, när räntorna sticker iväg mot stjärnorna.
Sen är det dock så att stora lån är i regel stora säkerheter med. Så allt handlar ju egentligen om belåningsgraden. Därför skuldkvotstaket med hjälp av extra amorteringsprocent egentligen är ett extremt fyndigt sätt att agera när politikerna är för svaga.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.