Vad anser ni om att Hemnet tagit bort "Läs mer hos mäklaren"-knappen i träfflistan?
Det är ju helt värdelöst om man vill till mäklaren direkt, för då måste man gå via Hemnets egen lilla sida för fastigheten som i fråga säljes.
Den som håller med om att det är en försämring nu när de har krånglat till det, råder jag till att slå en snabb signal till deras kundtjänst och påtala detta. Med lite tur inser de att det var fel beslut att bort länken, och återställer det som det var förut - fungerande och smidigt.
Har hört av en vän som ringt in att det är många som har klagat redan. Men än har det inte fått effekt, så det kanske kräver några samtal till.
Det är ju helt värdelöst om man vill till mäklaren direkt, för då måste man gå via Hemnets egen lilla sida för fastigheten som i fråga säljes.
Den som håller med om att det är en försämring nu när de har krånglat till det, råder jag till att slå en snabb signal till deras kundtjänst och påtala detta. Med lite tur inser de att det var fel beslut att bort länken, och återställer det som det var förut - fungerande och smidigt.
Har hört av en vän som ringt in att det är många som har klagat redan. Men än har det inte fått effekt, så det kanske kräver några samtal till.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, fast den loggan finns först när man väl har gått in på ett objekt. Och på samma sida finns ju länken också som jag talar om. Så det är inga problem.KnockOnWood skrev:
Men bara för några dagar sedan eller någon vecka sedan, så fanns ju länken även redan i träfflistan, så man slapp gå in på varje objekt och öppna ett nytt fönster bara för att komma åt mäklarlänken. Man kom åt mäklarlänken redan från träfflistan, direkt ....och det saknas nu plötsligt, tyvärr.
Är det inte mer så att alla sidor nu för tiden vill att man ska vara inne på så många undersidor som möjligt. Antar att ju fler man kan locka in i en oändlig "tryck vidare" karusell på ens hemsida, desto högre rank får man hos google och därför kommer tids nog "hemnet" få fler träffar genom google. Detta kanske inte är ett problem för oss i Sverige, men utomlands kanske Hemnet blir en större sida och för högre rank även på en internationell jämförelse.
Nu killgissar jag ju såklart...
Nu killgissar jag ju såklart...
Du är inne på något. Jag har sett ett flertal objket som tidigare varit ute men inte blivit sålda (med synlig budlista) och nu är det "Budgivning pågår"... men inga bud visas.J jocke31 skrev:
Jag vågar påstå att det är panik hos mäklarna för tillfället.
Om man vill ha knappen tillbaka, är det bara till ring att och påpeka detta/klaga:
Support övriga frågor
E-post: support@hemnet.se
Telefon: 0775 - 17 00 17
Öppettider: mån-fre kl 9-18, lör kl 10-14. Röda dagar stängt.
Support övriga frågor
E-post: support@hemnet.se
Telefon: 0775 - 17 00 17
Öppettider: mån-fre kl 9-18, lör kl 10-14. Röda dagar stängt.
Ja, det känns som om andelen öppna budgivningar har minskat stadigt under hösten.Appendix skrev:
Mäklarna har väl skurit guld med smörkniv ett bra tag nu...Appendix skrev:
Fast de lånetagarna som har stora lån kommer inte landa mjukt de heller, när räntorna sticker iväg mot stjärnorna.Appendix skrev:
Sen är det dock så att stora lån är i regel stora säkerheter med. Så allt handlar ju egentligen om belåningsgraden. Därför skuldkvotstaket med hjälp av extra amorteringsprocent egentligen är ett extremt fyndigt sätt att agera när politikerna är för svaga.Martin_B skrev:
Liknande trådar
-
Cidron-kortläsare till Vanderbilt SPC-larm
Villalarm & Hemautomation -
Var ska man sätta apparaten som kopplas till han-porten på mätaren?
El -
Köksbänk - vad kallas detta materialet?
Kök -
Laser för både utom- och inomhusbruk?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Annat än cellplast under betongplattan i hus byggt på 90-talet?
Grund & Markarbeten