3 983 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Hemmabio - hänga upp surroundhögtalare på vägg.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Tjena!
Är mitt uppe i att installera mitt första hemmabio-paket. Har köpt separata väggfästen för de bakre högtalarna. Det finns inga skruvhål bak på högtalarna, utan som jag har uppfattat det så ska man skruva i de medföljande träskruvarna direkt i högtalarna. Göra egna hål helt enkelt.
Tänkte fråga här innan jag gör det så att det verkligen är korrekt uppfattat!
//Patrik
Är mitt uppe i att installera mitt första hemmabio-paket. Har köpt separata väggfästen för de bakre högtalarna. Det finns inga skruvhål bak på högtalarna, utan som jag har uppfattat det så ska man skruva i de medföljande träskruvarna direkt i högtalarna. Göra egna hål helt enkelt.
Tänkte fråga här innan jag gör det så att det verkligen är korrekt uppfattat!
//Patrik
Produkter som diskuteras: "träskruvarna"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Oftast finns det klara upphängningshål. Men eftersom dina inte har det så har du inget annat val än att skruva eller limma? En tät låda ska vara tät men ett litet skruvhål i en surroundhögtalare kan jag inte ens tänka mig den bästa audifilen kan höra. Jag är på mitt 4e system och jag skulle skruvat utan att tveka men det är min åsikt
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Okej, bra! Då gör jag det! Tack!
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Ja, nu är det kirrat. Fick igång ljudet nu äntligen. Har klamrat lite högtalarkabel och så. Det tar tid.
//Patrik
//Patrik
Gratulerar. Finns inte mycket som slår en riktigt skön surround känsla. Surround högtalarna ska gärna vara bottade. Nu är jag amatör men jag älskar när ljudet kommer ifrån alla håll och inte bara lite lite lite svagt i surroundhögtalarna. Vilka rysningar man får med perfekt ljud enligt en själv
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Tackar så mycket! Ska se till att se på någon film nu. Det funkar även väldigt bra att lyssna på Deathcore i dem.Lite skrev:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta paketet är det för den nyfikne: http://www.fynda.se/index.php?prodid=3882
Det ingick ingen subwoofer i paketet, så ska köpa till det nästa månad.
//Patrik
Snyggt paket och säkert värda sina pengar. Jag köpte själv mitt för 100 000.. skoja bara (vet dock folk som har system för dem pengarna och det förstår jag ej) det var allt i samma prisklass som din och jag är mycket nöjd. Bytte framhögtalarna dock mot ett par jag fick billigt och hittar jag någon sub så blir det väl det med men helst en aktiv då.Patrik_Hed skrev:Tackar så mycket! Ska se till att se på någon film nu. Det funkar även väldigt bra att lyssna på Deathcore i dem.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta paketet är det för den nyfikne: [länk]
Det ingick ingen subwoofer i paketet, så ska köpa till det nästa månad.
//Patrik
Om du vill ha en riktigt go upplevelse med ditt nya system så föreslår jag Starz:s "Spartacus - blood and sand" http://www.starz.com/originals/spartacus
Första säsongen har sänts, det handlar om gladiatorer och deras kamp under romartiden, Bästa jag har sett i hela mitt liv faktiskt.
Men smaken är som baken och en varning är väl att romarna var lite ja speciella så det är en barnförbjuden serie, inget för den som är fin i kanten.
Den sänds tyvärr inte i Sverige än så hur du ser den är upp till dig om intresset finns. Om den har släppts på en box ännu eller om du har kanalen eller skaffar den eller ja eller ....
Ryser bara jag tänker på vilken upplevelse serien är, har sett den 2 ggr redan. HD ett måste.
Ursäkta om jag tjöta sönder din tråd här om en j*vla serie
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Ja, riktigt nöjd med paketet. Högtalarna matchar även TV:n för allt är svart pianoblankt. Typ.Lite skrev:Snyggt paket och säkert värda sina pengar. Jag köpte själv mitt för 100 000.. skoja bara (vet dock folk som har system för dem pengarna och det förstår jag ej) det var allt i samma prisklass som din och jag är mycket nöjd. Bytte framhögtalarna dock mot ett par jag fick billigt och hittar jag någon sub så blir det väl det med men helst en aktiv då.
Om du vill ha en riktigt go upplevelse med ditt nya system så föreslår jag Starz:s "Spartacus - blood and sand" [länk]
Första säsongen har sänts, det handlar om gladiatorer och deras kamp under romartiden, Bästa jag har sett i hela mitt liv faktiskt.
Men smaken är som baken och en varning är väl att romarna var lite ja speciella så det är en barnförbjuden serie, inget för den som är fin i kanten.
Den sänds tyvärr inte i Sverige än så hur du ser den är upp till dig om intresset finns. Om den har släppts på en box ännu eller om du har kanalen eller skaffar den eller ja eller ....
Ryser bara jag tänker på vilken upplevelse serien är, har sett den 2 ggr redan. HD ett måste.
Ursäkta om jag tjöta sönder din tråd här om en j*vla serie
Tack verkligen för tipset, ska kolla upp den serien! Kommer nog fixa hem den med "..."-alternativet.
//Patrik
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hänga upp Pull-Up bar, porösa väggar?
Byggnadsfysik -
Mura utsprång vägg: Hur mycket stöd för överhängande Leca-block?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hänga av pivotfönster 60-tals hus
Fönster & Dörrar -
Hänga upp julbelysning - vettigt sätt?
Trädgård allmänt -
Frihängande köksfläkt Franke Stil 790 Rostfri - Tyresö
Säljes, Uthyres & Skänkes