Atomvinter, putins lösning på den globala uppvärmningen?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
M Mamma Fin skrev:
Hej.
Vad täcker hemförsäkringen vid en kärnkraft olycka?
Varför inte ringa försäkringsbolaget och fråga?
 
S Sir Duke skrev:
Precis min poäng.

Förmodligen kommer inte atomvintern.

Mitt resonemang är tillämpligt på alla kriser och katastrofer.

Den som redan nu nojar över sina jordgubbar är den som klarar en omställning sämst.
Jo och det är nog viktigare att projicera energin på det som är viktigt.
https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/forbered-dig-for-kris/

Isf att oroa sig över atomskador.....
 
  • Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Jo nu tror jag inte att människan är så galen att man trycker på kärnvapenknappen igen.
(inte ens Putin, sen kan man ju hota som i kalla kriget)

Så kvar är sannolikheten för en kärnkraftsolycka och den ser jag själv då som mycket osannolik.

Så TS kan nog odla i lugn och ro!
Det skulle jag inte våga säga! Allt kan hända när som hellst
 
A
P paralun skrev:
Njau, fakta har väl talat i tråden så det är väl inget att förlåta!

TS kan odla på i sitt land i lugn och ro.
Tveksamt
 
A
T TypRätt skrev:
Gräv en duktig grop ca 10*10m ca 6m djup, bygg sedan en bunker med ett blyinfattat frysrum, installera reservkraft och ha diesel tillgängligt som du roterar i användning så den inte blir gammal. Sedan fryser du in saker du odlat för glatta livet medans du kan. När strålningen kommer (säger inte om utan när) så har du för hoppningars försäkrat en generations (i familjen) behov av hallon, blåbär, svamp mm. Inga konstigheter. Ps glöm inte fylla igen gropen o platta till ordentligt.
TS lär inte hinna innan det är över
 
A
sleven08 skrev:
Vi ska alla dö. Ett dilemma, gissel, mänskligheten ständigt har sysselsatsig med.
De ejyptiska härskarna övertygade omgivningen om nyttigheten av pyramider.
Pyramider är ett hotell efter döden för ett väldigt minimum av den lilla gruppen faraoner, härskare. USA är både rika och religiösa, där kan man om penningen och tron är stor bo i en djupfryst.
Våran framtida dödsmöjlighet utökades 1945-08-06 med hemlig nytt blixtsnabbt sätt av aldrig tidigare skådad hastighet eller omfattning.
Diplomingenjör herr Einstein var inte så dum som han gärna framställde sig på bild.
Dessutom är han död, 1955, så om honom kan man tillskriva alla möjliga utsagor.
En i raden är: Albert vad tror du om ett tredje Världskrig?( Frågan var ställd efter 1945-08-06.) Svaret löd vet inte när det startar, vet inte vilka vapen ni kommer använda.
Men det fjärde(4) världskriget kommer ni utkämpa klädda i djurhudar, med spjut och stenyxor.
Men som sagt Albert, är död.
Så citatet kanske skapades på Norra Brunn?
Hur som vår dödsångest är alltid närvarande och konstant.
Men livet för en minoritet av jordens befolkning har onekligen blivit bättre.
Den oundvikliga framtida döden kan slå ner som en blixt, ursäkta bomb.
Det femte(5) utdöendet.
Själv ska jag sola och äta våfflor.
Sol och skit mat lär oxå påskynda dödens ankomst.
Amen.
Våfflor är gott, och hämmar risken för radioaktivitet
 
A
Bra svarat!!!
 
A
Bra inlägg!!!
 
A
P paralun skrev:
Jo men håller vi oss till Topic så är det mycket viktigt att man inser fakta mellan en kärnkraftsolycka och att kärnvapen används.

Kärnkraftverk har historiskt havererat, TMI, Tjernobyl samt Fukushima och vi har noga undersökt varför och
sett till att det inte ska hända igen och är hanterbart för männsikan.

Kärnvapen har då människan använt två gånger i Hiroshima och Nagasaki och det är ju en helt annan sak när ett kärnvapen exploderar och förintar allt samt direkt ger stora strålskador.
[länk]
Nu snackar vi nattsömn kontra vindkraftverk! Du måste vara med när tråden ändrar riktning...
 
A
Matte001 Matte001 skrev:
Så du rekommenderar TS att skita i jordgubbslandet, bygga en pyramid istället och äta ihjäl sig på våfflor i solen?

Tolkade jag dig rätt?
Det hitintills absolut bästa rådet!
 
A
MathiasS MathiasS skrev:
Om vi ska hålla oss till Topic så gör försäkringsbolagen ingen skillnad på olycka och vapen. Båda genererar "Atomskador" och ingår inte.
Topic är sedan länge off grid
 
electroluxaren skrev:
Nu snackar vi nattsömn kontra vindkraftverk! Du måste vara med när tråden ändrar riktning...
Jo det kan nog vara ett viktigare ämne att oroa sig över än en atomvinter....:thinking:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
A
MathiasS MathiasS skrev:
Japp, och tyvärr täcks inte den flytten av försäkringen. Å andra sidan har man ju inga omkostnader heller så det kanske är ok....
Problem solved
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.