M MatteBus skrev:
Jag köpte en garagedörr från dem (Tyvärr gjorde jag rookie misstaget att inte kolla här först). Dörren kommer och ser bra ut.
När min snickare har rivit den gamla dörren och satte upp den nya karmen så visar det sig att karmen de skickade med inte är till den dörren.
Det går inte att stänga helt enkelt. För att överhuvudtaget kunna stänga dörren så måste vi mha av vinkelslip såga av klackarna i gångjärnet. Trots det fungerar det dåligt.
Sen börjar röran med att få hemfint att förstå att de har skickat fel karm till dörren (eller fel dörr till karmen).
Ännu har jag inte fått något svar, deras kundtjänst är alltid glad och trevlig MEN inget av det de säger genomförs. Jag killgissar friskt på att kundtjänsten är ett fristående callcenter som har noll koll och bara har instruktiuoner på att vara tevliga coh säga ja till allt.

Nästa gång jag handlar blir det till googla.Nu är det ARN som gäller.
Idag kom då äntligen ett paket med de rätta gångjärnen. Efter mängder med mejl och hot om ARN så
det tog alltså nästan 2 månader MEN till sist fick jag gångjärnen. Aldrig mer hemfint....
 
  • Gilla
Leatch
  • Laddar…
Hej

nyfiken, är du nöjd med dörren fortfarande?

P Pappa1986 skrev:
Hej.

Jag beställde en dubbeldörr för några år sedan. Fick vänta ca 8 veckor längre än utsatt leveranstid. Fick 1000:- i avdrag.
Däremot så va kundservice väldigt trevliga och förstod min irritation.
Detta va ju flera år sedan så kan vara mycket som har hänt sedan dess
 
Hej

är ni nöjda med dörren?

H Hällaborg skrev:
Vi köpte ytterdörr från Hemfint, med egen vald färg, de va helt öppna med vilken tillverkare det va, och tid då vi ville ha speciell färg, dörren va väl förpackad, kom fel tack vare fraktbolaget, men det ordnade de upp på ett par timmar, kundtjänsten svarade direkt varje gång, och fick alltid svar direkt då vi hade frågor innan köp, vi är väldigt nöjda med både vara och företaget
 
N niklasjo skrev:
Hej

nyfiken, är du nöjd med dörren fortfarande?
Hej.

Vi har flyttat därifrån men vi va nöjda så länge vi bodde med dörren
 
Inser att jag predikar för redan frälsta här men vill ändå dra mitt strå till stacken och varna andra för Hemfint.

Beställer en ytterdörr till påbörjat renoveringsprojekt och får genast en bekräftelse och information om att beställningen kommer skickas från lagret inom 0-3 dagar. Efter 1 vecka går jag in och tittar och då har de ändrat till att beställningen kommer skickas inom 0-1 vecka från beställningsdatumet.
20 dagar efter att jag la ordern kontaktar jag kundtjänst som då meddelar att varorna är packade och kommer skickas inom kort. Efter ytterligare 10 dagar kontaktar jag dem igen och får då svaret att vissa produkter är slut på lagret och förväntas komma in om 7 dagar.

Att produkter är slut på lagret bör de ha sett direkt ordern lades.
Vid fråga hävda att produkterna är packade och redo att skickas när de 10 dagar senare hävdar att de är slut på lagret är uruselt, amatörmässigt och inkompetent som bäst.
Att inte meddela kund om förseningar blir i vårt fall en kostnadsfråga vilket jag förväntar mig att Hemfint kommer kompensera oss för.

Kvalitén på deras produkter vet jag ingenting om än men håller de samma standard som deras kundtjänst så förväntar jag mig ett fuktskadat pappersark till ytterdörr.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.