C
En bekant träffade en kille som jobbade med att köpa upp kändiskrogar för att suga ut så mycket som möjligt ur "varumärket" under några år innan folk fattade att det inte var den där kändiskocken som drev stället längre. Sen sålde de vidare stället till någon som fick bygga upp något nytt.

Känns som att detta gäng sysslar med något liknande.
 
Ja alla företag under bhg är likadana :thinking::crysmile:

Många ggr när det är problem är det kunder som är klåpare och osmidig "jag vill ha det här nu!!" "Jag är viktigaste och prio 1!!!"

Påminner lite om detta fast annan situation

[Video=[MEDIA=youtube]GGvwcHBxSak[/MEDIA]]
 
  • Haha
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ja alla företag under bhg är likadana :thinking::crysmile:

Många ggr när det är problem är det kunder som är klåpare och osmidig "jag vill ha det här nu!!" "Jag är viktigaste och prio 1!!!"

Påminner lite om detta fast annan situation

[Video=[MEDIA=youtube]GGvwcHBxSak[/MEDIA]]
Jag känner personligen fyra olika individer som haft fyra olika ärenden med fyra olika företag på deras varumärkeslista, där de hanterat det alltifrån halv-ok till klappkasst. Plus alla historier man läst här. Det är inte en slump, det är ett management-problem.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag känner personligen fyra olika individer som haft fyra olika ärenden med fyra olika företag på deras varumärkeslista, där de hanterat det alltifrån halv-ok till klappkasst. Plus alla historier man läst här. Det är inte en slump, det är ett management-problem.
men har du nå egna erfareheter? :)
jag har haft med dom att göra. inga problem
 
T TheGame skrev:
men har du nå egna erfareheter? :)
jag har haft med dom att göra. inga problem
Ja, en av de fyra är jag, tror jag skrivit om min upplevelse av bygghemma flera gånger här på forumet.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, en av de fyra är jag, tror jag skrivit om min upplevelse av bygghemma flera gånger här på forumet.
Jag har beställt flera ggr på bygghema, även returnerat en trasig toalettstol.
Allt gick hur smidigt som helst. PostNord har lämnat och hämtat varorna hemma.
 
T TheGame skrev:
Jag har beställt flera ggr på bygghema, även returnerat en trasig toalettstol.
Allt gick hur smidigt som helst. PostNord har lämnat och hämtat varorna hemma.
Så du är nöjd med både Bygghemma OCH Postnord? Köp en trisslott.
 
  • Haha
  • Gilla
MatteBus och 4 till
  • Laddar…
C
T TheGame skrev:
Ja alla företag under bhg är likadana :thinking::crysmile:
Ja, varför inte, i någon mån?
De verkar inte göra någon hemlighet av att de inte bara är någon passiv ägare som sitter i baksätet och låter familjeföretagen i portföljen sköta sig själva.

https://www.wearebhg.com/media/1394/bygghemma-group-first-ab-publ-prospekt-mars-2018.pdf

Skärmdump av text från Bygghemma Groups hemsida som beskriver företagets strategier efter förvärv för att skapa operativa synergier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...
Skärmdump av text från Bygghemma Groups webbplats som diskuterar returgrader och kundtjänstfunktioner.
 
j.f.s
Har handlat flera gånger av både Hylte Jaktmanna och Maskinklippet. Båda har fungerat klockrent och har fixat problem (mindre sådana förvisso) både snabbt och varit väldigt bra att ha och göra med. YMMV
 
C
j.f.s j.f.s skrev:
Har handlat flera gånger av både Hylte Jaktmanna och Maskinklippet. Båda har fungerat klockrent och har fixat problem (mindre sådana förvisso) både snabbt och varit väldigt bra att ha och göra med. YMMV
Ja, men notera att det bara var ca. ett år sedan BHG köpte HYMA med Maskinklippet, Hylte och Duab.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
K
Vaa, ingår duab i BHG numera? Trist, jag som gillade Duab.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
j.f.s
C cpalm skrev:
Ja, men notera att det bara var ca. ett år sedan BHG köpte HYMA med Maskinklippet, Hylte och Duab.
Ah, det kan förstås vara en orsak. (y)
 
C cpalm skrev:
Ja, varför inte, i någon mån?
De verkar inte göra någon hemlighet av att de inte bara är någon passiv ägare som sitter i baksätet och låter familjeföretagen i portföljen sköta sig själva.

[länk]

[bild]
...
[bild]
Tanken är god.
Men jag tänker att hade allt varit dåligt som många här påstår hade BHG och deras företag inte existerar nå mer.
Random person kan ha problem med vad som helst. Ska man gå efter vad endel säger kan man inte handla nånstans för "alla" är missnöjda.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har handlat av flera av dessa, senast Duab där några av varorna kom snabbt men en sladdvinda som skulle finnas i lager tog lite mer än en månad att få.
Sämsta av de jag handlat av är Wegot som skickade en trasig soffa utan ben, tog tre månader av krångel innan jag hade en komplett soffa.
Hylte och Nordic Nest har funkat bra.
 
Klart det kan vara så. Dock inte i mitt fall.

Jag fick ett fraktskadat kolli där alla skruvar och beslag ramlat ur de trasiga kartongerna. Företaget trasslar med att komplettera med de delar som saknas. Jag har tillverkat egna beslag och skaffat skruvar själv. Jag har varit tillmötesgående och inte krävt annat än att få allt som ingår i min produkt.

Deras hantering av ärendet och deras bemötande är under all kritik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.