Jag är väldigt nöjd med dom, svarar alltid när jag ringer
 
För 3 månader sedan beställde jag en industrivägg från Hemfint, leveranstid 1-2 veckor. Nu har jag efter drygt 40 mail och bortåt 10 samtal avbeställt varan. Dom har inte en endaste gång proaktivt tagit kontakt med mig om förseningen, noll.. helt tyst. Bara ett nytt uppskattat leveransdatum som dom inte håller.
Jag kan bara instämma med flera tidigare som varnar för Hemfint och vad jag kan se så kan det vara så att OM allt rullar på med leveransen så är allt frid och fröjd men om det blir förseningar eller felleverans eller något out of ordinary så skiter det sig.
Deras kundtjänst förefaller trevlig och hjälpsam men som skrevs tidigare så är det mycket copy paste på svaren och om man ställer en fråga som inte har ett standardsvar så hoppar dom helt enkelt över att svara på det mailet.
Jag tror att deras grundproblem är att dom inte har den blekaste aning om var i deras production/logistik varan befinner sig. Noll möjlighet att se det helt enkelt.
Det enda är att jag fick tillbaks alla mina pengar och lyckades tjata till mig 5% rabatt på varan som jag fick behålla. Dom erbjöd exp. avg. 149kr för 3 mån väntan.. :crysmile:
Utan tvekan det sämsta företag jag haft att göra med.
 
  • Gilla
Byggahus.se och 1 till
  • Laddar…
E
Du blev inte blockerad av Hemfint på Facebook som jag blev när jag ville häva köpet efter över 2 mån försening. Mitt i en konversation så blockerades jag. Aldrig mer. Glöm inte skriv omdömen på olika ställen så ingen mer råka ut för dessa skojare.
 
  • Arg
  • Gilla
carpenter och 1 till
  • Laddar…
Har du betalat för produkten?
 
E
R RilleHill skrev:
Har du betalat för produkten?
Menade du mig?
 
E
@Elsamimmi så bra att du fick pengarna tillbaks!
Idag kommer min industrivägg som Hemfint inte lyckades leverera på 3 mån. Det tog 3 arbetsdagar för ett företag som vet vad dom håller på med, awesmstore.se + Borett.
 
VARNING!!!!!!
VARNING!!!!!!! Handla inte från detta företag. De är helt omöjliga att ha att göra med. Jag har under 9 månader försökt att få korrekta produkter. De skickar samma, feltillverkade vara (att den är feltillverkad har de skrivit i ett mail till mig), två skjutdörrar i trä samt två karmar. Dörrarna hade två låskistehål, men bara en låskista till och karmarna hade olika färg. Jag har fått dörrar levererade tre gånger med samma fel. Det kan ta dagar utan att de svarar på mina mail och de vägrar ersätta mig ekonomiskt (jag anser att 500 kr inte är ersättning nog när produkterna kostade över 10 000 kr). De envisas med att skicka dessa feltillverkade dörrar. Det blir ARN nästa!
 
  • Gilla
Stjalpetlunkan
  • Laddar…
E
L Lisskulla skrev:
VARNING!!!!!!
VARNING!!!!!!! Handla inte från detta företag. De är helt omöjliga att ha att göra med. Jag har under 9 månader försökt att få korrekta produkter. De skickar samma, feltillverkade vara (att den är feltillverkad har de skrivit i ett mail till mig), två skjutdörrar i trä samt två karmar. Dörrarna hade två låskistehål, men bara en låskista till och karmarna hade olika färg. Jag har fått dörrar levererade tre gånger med samma fel. Det kan ta dagar utan att de svarar på mina mail och de vägrar ersätta mig ekonomiskt (jag anser att 500 kr inte är ersättning nog när produkterna kostade över 10 000 kr). De envisas med att skicka dessa feltillverkade dörrar. Det blir ARN nästa!
Glöm inte sätta betyg via länken nedan. Det är 15 omdömen där samtliga är 1 det måste nästan vara världsrekord. https://www.eniro.se/hemfint.se+kristianstad/70029403/firma?page=1&query=hemfint.se
 
Elsamimmi: Vilket hantverkarhat du besitter, av 68 inlägg så är typ 50 om hur illa behandlad du/eller andra blivit av detta släkte. Jag föreslår i all välmening att du gör saker själv istället, och kör och hämtar fönster/dörrar och allt annat på ett byggvaruhus. Då kan du klämma på varorna och få med dem direkt. Jag tror det kommer bespara dig mycket tid och tankeverksamhet i framtiden. I all välmening(y) Gud välsigne Bahaus.
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Nu var det inte några hantverkare inblandade. Felaktiga leveranser skall åtgärdas oavsett om det handlar om skor eller dörrar. Oavsett om man handlar på nätet eller inte.
 
E
I InsidersUnited skrev:
Elsamimmi: Vilket hantverkarhat du besitter, av 68 inlägg så är typ 50 om hur illa behandlad du/eller andra blivit av detta släkte. Jag föreslår i all välmening att du gör saker själv istället, och kör och hämtar fönster/dörrar och allt annat på ett byggvaruhus. Då kan du klämma på varorna och få med dem direkt. Jag tror det kommer bespara dig mycket tid och tankeverksamhet i framtiden. I all välmening(y) Gud välsigne Bahaus.
I InsidersUnited skrev:
Elsamimmi: Vilket hantverkarhat du besitter, av 68 inlägg så är typ 50 om hur illa behandlad du/eller andra blivit av detta släkte. Jag föreslår i all välmening att du gör saker själv istället, och kör och hämtar fönster/dörrar och allt annat på ett byggvaruhus. Då kan du klämma på varorna och få med dem direkt. Jag tror det kommer bespara dig mycket tid och tankeverksamhet i framtiden. I all välmening(y) Gud välsigne Bahaus.
Det är ju skönt att du har tänkt ut hur jag ska inhandla mina byggvaror i framtiden. Tack för omtanken
 
L Lisskulla skrev:
Felaktiga leveranser skall åtgärdas oavsett om det handlar om skor eller dörrar. Oavsett om man handlar på nätet eller inte.
Det håller jag med om, men jag har en lösningsorienterad personlighet. Har aldrig förstått hur inlägg på diverse forum hjälper mig att få ordnat en leverans/rättning av något beställt. Förslagsvis talar man i saklig ton till den berörda leverantören, det har fungerat för mig i 15 år med alla typer av byggUE. Att skriva arga mail är ingenting som någonsin fungerat.
 
  • Gilla
tinatorn23
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.