Krilleman
V växelventil skrev:
Ja det är ett väldigt konstigt företag. Jag tänkte beställa en minigrävare för jag har mycket grävjobb.Hemfint hade ett erbjudande på 20% så jag beställde en.Det gick några dagar men jag fick ingen bekräftelse på ordern hade gått igenom så jag ringde och frågade vad som händer. Fick bara svar att man inte kunde prata med en försäljare för jag hade mer frågor om grävare.Frågade exempel hur dom lastar av Grävaren men fick återigen svar att ingen visste.Försökte förklara att jag kan ju inte flytta 1 6 ton för han men det kunde inte dom hjälpa till med.Till slut bad jag att dom markulerar order och jag kommer beställ Grävaren från ett annat håll.Det svar jag fick på mina funderingar vad att "jag förstår" fick jag till svar.Gick några veckor och till slut ringde VD upp och frågade om Grävaren jag beställde hur jag skulle lösa finansiering. Jag säkert sagt 10 gånger att jag kommer betala kontant och då så han hejdå.

Mycket märkligt företag som inte verkar vilja sälja några produkter.
Ja fast i just detta fallet är det nog flera företag som inte skulle ta emot din betalning om du planerat att erlägga full likvid kontant vid leverans...
 
B
Beställde en dörr därifrån. Transportföretaget skadade handtaget i transporten. Anmälde skadan, och skickade bild på det. Fick ett nytt handtag mindre än 1 vecka senare utan tjafs.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Ja fast i just detta fallet är det nog flera företag som inte skulle ta emot din betalning om du planerat att erlägga full likvid kontant vid leverans...
Jag ville betala kontant genom faktura så utryckte lite dålig men betala kontant menar jag inga lån men trots det hade dom genom ett finansbolag ordnat ett godkännande genom kontroll mina uppgifter.Så lite märkligt att dom valde så eftersom jag hade bockat för betala genom klarna faktura.
 
Krilleman
V växelventil skrev:
Jag ville betala kontant genom faktura så utryckte lite dålig men betala kontant menar jag inga lån men trots det hade dom genom ett finansbolag ordnat ett godkännande genom kontroll mina uppgifter.Så lite märkligt att dom valde så eftersom jag hade bockat för betala genom klarna faktura.
Ja då är det ju en helt annan potatis då Klarna är kreditgivare...

Suspekt!
 
B BSOD skrev:
Beställde en dörr därifrån. Transportföretaget skadade handtaget i transporten. Anmälde skadan, och skickade bild på det. Fick ett nytt handtag mindre än 1 vecka senare utan tjafs.
Vilken dörr beställde du? Märke?

Jag har hittat en dörr där som jag vill ha, kan bara få in 8x19 och det är inte många som varken säljer den storleken än mindre har dem på lager... Men jag vet verkligen inte om jag vågar beställa där....
 
B
rockin_john rockin_john skrev:
Vilken dörr beställde du? Märke?

Jag har hittat en dörr där som jag vill ha, kan bara få in 8x19 och det är inte många som varken säljer den storleken än mindre har dem på lager... Men jag vet verkligen inte om jag vågar beställa där....
Denna köpte jag.

https://www.hemfint.se/ytterdorr-helena-med-klarglas

Helt ok dörr, men det är ju ungefär samma kvalité som andra dörrar med målad mdf inbillar jag mig. Den har inte svällt, eller slagit sig eller något annat konstigt. Tätningslisterna är helt ok. Men mdf är ju alltid mdf.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
E
rockin_john rockin_john skrev:
Vilken dörr beställde du?
Jag har hittat en dörr där som jag vill ha, kan bara få in 8x19 och det är inte många som varken säljer den storleken än mindre har dem på lager... Men jag vet verkligen inte om jag vågar beställa där....
Har du tur så kommer dörren innan hösten. Värsta stället jag ha handlat ifrån
 
  • Gilla
Pepsianders
  • Laddar…
Jag köpte 2 st dörrar sv märket Philip. 2 år efter köpet så släppte det i skarven på en dörr. Dom bad att skicka bilder och nummer på dörren. Fick en ny dörr utan problem. Inga problem med kontakt heller, fast det gick några dagar mellan svaren. En annan kompis har också köpt dörrar utan problem.
 
Jag köpte en garagedörr från dem (Tyvärr gjorde jag rookie misstaget att inte kolla här först). Dörren kommer och ser bra ut.
När min snickare har rivit den gamla dörren och satte upp den nya karmen så visar det sig att karmen de skickade med inte är till den dörren.
Det går inte att stänga helt enkelt. För att överhuvudtaget kunna stänga dörren så måste vi mha av vinkelslip såga av klackarna i gångjärnet. Trots det fungerar det dåligt.
Sen börjar röran med att få hemfint att förstå att de har skickat fel karm till dörren (eller fel dörr till karmen).
Ännu har jag inte fått något svar, deras kundtjänst är alltid glad och trevlig MEN inget av det de säger genomförs. Jag killgissar friskt på att kundtjänsten är ett fristående callcenter som har noll koll och bara har instruktiuoner på att vara tevliga coh säga ja till allt.

Nästa gång jag handlar blir det till googla.Nu är det ARN som gäller.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Tack för att du delar med dig
 
  • Gilla
MatteBus
  • Laddar…
Tur att jag upptäckte denna tråden OCH gick in på BHG's webbsida. Upptäckte nämligen att både DUAB och Maskinklippet tillhör rövargänget BHG. Då vet jag vilka jag ska undvika :giggle:
 
  • Gilla
MatteBus och 1 till
  • Laddar…
Ett ruskigt oseriöst företag

Jag köpte ett växthus i mat ifjol. Det levererade i augusti. Fraktskadat och hälften av alla delar saknades då allt smått ramlat ur de trasiga kartongerna. De kompletterade förvisso vissa delar men ej alla. Nu hävdar de att de inte är skyldiga att leverera resterande delar då det gått mer än två månader. En regel de hittat på i efterhand utan att informera och som dessutom de själva har orsakat genom att inte leverera så att jag kunnat montera. Jag har fixat egna skruvar och tillverkat en del egna beslag för att kunna ställa upp det och ändå kan de inte hjälpa till att leverera det som saknas. Kundtjänst är nästan omöjliga att få tag på och de svarar i bästa fall via mail att de inte kan hjälpa till.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Tur att jag upptäckte denna tråden OCH gick in på BHG's webbsida. Upptäckte nämligen att både DUAB och Maskinklippet tillhör rövargänget BHG. Då vet jag vilka jag ska undvika :giggle:
Tack för den infon, nu fattar jag varför vissa företag beter sig som dom gör.
Listan är lång, den som göre sig besvär att kolla förstår.

https://www.wearebhg.com/sv/varumarken/
 
  • Gilla
peter_73 och 7 till
  • Laddar…
Ja synd att företag med så bra produktsegment sköts på detta vis. Flera av dessa erbjuder bra produkter för privata fastighetsägare. Min bild är att det inte är själva produkterna och dess kvalitet som är huvudproblemet utan hur koncernen hanterar varorna och affären kring dem. Tyvärr går det inte att göra affärer med dessa då de har sådana brister i logistik och kundbemötande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.