2 149 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Hemautomation ihopkopplad med Visonic Powermax Complete Larm
Hej,
har idag ett HemLarm som är Visonic Powermax Complete.
Håller nu på att kika på att ge mig in i Hemautomationsvärlden och vill då skaffa mig ett system som jag kan koppla ihop med mitt Larm för att t.ex. starta inspelning på övervakningskameror, tända lampor och slå på musik om larm utlöses.
Tänkte till en början, för att känna på hur det funkar, gå in på ngt lite billigare system, men han möjlighet att växa genom att köpa dyrare centralenheter senare.
Vad ska jag tänka på, hur vet jag om de olika systemen (Tellstick, Veran, HC2 eller Zipabox ) är kompatibla med just mitt larm?
Som sagt, vill börja "billigt" men kunna växa i systemet, var börjar jag?
har idag ett HemLarm som är Visonic Powermax Complete.
Håller nu på att kika på att ge mig in i Hemautomationsvärlden och vill då skaffa mig ett system som jag kan koppla ihop med mitt Larm för att t.ex. starta inspelning på övervakningskameror, tända lampor och slå på musik om larm utlöses.
Tänkte till en början, för att känna på hur det funkar, gå in på ngt lite billigare system, men han möjlighet att växa genom att köpa dyrare centralenheter senare.
Vad ska jag tänka på, hur vet jag om de olika systemen (Tellstick, Veran, HC2 eller Zipabox ) är kompatibla med just mitt larm?
Som sagt, vill börja "billigt" men kunna växa i systemet, var börjar jag?
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Har inte någon direkt koll själv men en sökning här på forumet gav några träffar, har du inte redan sett dem så kanske de kan hjälpa dig/er
https://www.byggahus.se/sokresultat/?iefix=%E2%98%A0&cx=000234016981842115223%3Ayqyi6vo-amm&cof=FORID%3A9&ie=utf-8&q=powermax+z-wave
https://www.byggahus.se/sokresultat/?iefix=%E2%98%A0&cx=000234016981842115223%3Ayqyi6vo-amm&cof=FORID%3A9&ie=utf-8&q=powermax+z-wave
Redigerat:
Liknande trådar
-
Visonic Powermaster 10 - Död!
Villalarm & Hemautomation -
Brandvarnare som är ihopkopplade och kan skicka sms och givetvis går åtminstone på 4G nät? Obs utan abbonemang ska fungera med kontantkort.
Larmpanel, Visonic Touchpanel KP-160 PG2 (Sthlm)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Val av plattform - Hemautomation?
Fråga angående ack.tank ihopkopplad med elpanna
Värme allmänt