T
Hej,

Jag har ett befintligt klinkergolv i källaren som jag vill lägga heltäckningsmatta ovanpå. Efter att ha beställt hem prover (samtliga är ventilerande och klarar betong/källargolv) har jag valt en modell som jag tror passar bäst.

Tyvärr blev det en av de tunnaste mattorna men förhoppningsvis även en av de mest lättstädade.
https://www.byggmax.se/heltäckningsmatta-aspera-antracit-p653112#1250=51855

Totalhöjd är 5mm varav lugghöjden är 3mm.

Vill såklart gärna slippa det extra momentet med att flytspackla hela golvet.

Min fråga är om ni tror mönstret i klinkergolvet kommer synas igenom mattan eller inte?

Ljuset på bilderna gör att fogarna ser 'värre ut' än de är men skulle säga att det är normala fogar. :)

Brun kakelgolv, glansig yta, rektangulära plattor, diagonalt mönster, inomhus, diffust bakgrund med ofokus person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsplats med kaklat golv, byggställning, verktyg och osammanhängda möbler under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfiknanicke
  • Laddar…
Unikt namn
Jag har en snarlik matta i hallen och den är ganska svårstädad utifrån ett hall perspektiv, med barn som drar in grus och våt smuts.
Jag hade valt klinker alla dagar i veckan.
Men du kanske ska ha renare varelser i ditt utrymme? ;)

Kan tyvärr inte svara på hur väl den kommer täcka fogarna, vi har brun slät linoleum under som den täcker bra.
 
T
Tack för svar!
Det är ett extra sovrum i källaren som endast kommer användas av gäster som är på besök eller de veckor på sommaren när ordinarie sovrum är för varmt.:) I hallen skulle jag nog inte funderat på att lägga en sån matta såklart. Där är det klinker som gäller. :giggle:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.