Hej!
Vi har bestämt oss för att ha svart granit i köket då vi tycker det passar bra med de vita kökluckor vi bestämt oss för. Vi har varit helt inställda på att vi skall ha hoar inbyggda i graniten men så kom det fram att bänkskivan troligen ändå måste delas så jag började fundera på alternativ.
Varför inte en hel diskbänk? Räknade lite på det och kom fram till att vi skulle spara ca: 10.000:- ( totalpris på de offerter vi fått ligger lite över 30.000 på att installera en 1400mm diskbänk istället för en nedsänkt dubbelho i graniten enligt nedan:
- Inbyggda dubbelhon och diskbänken går på ett ut.
- Kostnaden för 1,4 meter (0,84 m2) granit som avgår vid diskbänken är ca: 4400:-
- Kostnaden för håltagning, armering, limning etc är ca: 6000:-
Det började kännas som ett attraktivt alternativ så nu återstår det estetiska.
Vad tycker ni på forumet? Är inte en rostfri diskbänk rätt snygg?
Tacksam för kommentarer!
Vi har bestämt oss för att ha svart granit i köket då vi tycker det passar bra med de vita kökluckor vi bestämt oss för. Vi har varit helt inställda på att vi skall ha hoar inbyggda i graniten men så kom det fram att bänkskivan troligen ändå måste delas så jag började fundera på alternativ.
Varför inte en hel diskbänk? Räknade lite på det och kom fram till att vi skulle spara ca: 10.000:- ( totalpris på de offerter vi fått ligger lite över 30.000 på att installera en 1400mm diskbänk istället för en nedsänkt dubbelho i graniten enligt nedan:
- Inbyggda dubbelhon och diskbänken går på ett ut.
- Kostnaden för 1,4 meter (0,84 m2) granit som avgår vid diskbänken är ca: 4400:-
- Kostnaden för håltagning, armering, limning etc är ca: 6000:-
Det började kännas som ett attraktivt alternativ så nu återstår det estetiska.
Vad tycker ni på forumet? Är inte en rostfri diskbänk rätt snygg?
Tacksam för kommentarer!
Tycker ABSOLUT att ni ska skaffa en riktig diskbänk!
Hade underlimmade hoar i vår bänkskiva i ett år,hatade det...när vi ändå var tvugna att reklamera bänkskivorna så satte vi in en vanlig diskbänk och det är det bästa vi gjort!
Jag gillar det estetiskt med,tycker dom är snygga..och idag finns det ju massor att välja mellan,beroende på vad man vill lägga;-)
Hade underlimmade hoar i vår bänkskiva i ett år,hatade det...när vi ändå var tvugna att reklamera bänkskivorna så satte vi in en vanlig diskbänk och det är det bästa vi gjort!
Jag gillar det estetiskt med,tycker dom är snygga..och idag finns det ju massor att välja mellan,beroende på vad man vill lägga;-)
Underlimmade vaskar är bara snyggt när köket är nytt.lillalillajag skrev:Tycker ABSOLUT att ni ska skaffa en riktig diskbänk!
Stenkanten ligger öppen för slag från stekpannor och grytor som fungerar som hammare och med tiden ger märken i kanten.
En både snygg och praktisk lösning är att planmontera vasken.
Håller sig snyggt i all framtid.
Se bild:
Medlem
· västra götaland
· 5 inlägg
Ett tips. Ta en diskbänk utan uppvikt kant. Alltså en helt slät diskbänk.
Precis som sten skivan, blir mycket snyggare.
Precis som sten skivan, blir mycket snyggare.