425 läst · 6 svar
425 läst
6 svar
Hej alla som ansökt om bygglov
Vi är ett gäng designstudenter från Hyper Island som jobbar med att förbättra processen att söka om bygglov. Jag undrar om det finns ett par här som skulle kunna tänka sig prata med oss och dela med sig av era erfarenheter och upplevelser när det gäller bygge som krävt bygglov?
Formatet är en online intervju där vi ställer frågor vi har och lyssnar på dina erfarenheter. Vårt mål med projektet är att kunna göra processen så smidig och rolig som möjligt. Intervjun tar ungefär 30 minuter.
Mvh Adrian
Formatet är en online intervju där vi ställer frågor vi har och lyssnar på dina erfarenheter. Vårt mål med projektet är att kunna göra processen så smidig och rolig som möjligt. Intervjun tar ungefär 30 minuter.
Mvh Adrian
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 019 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 019 inlägg
Missa inte att vi i praktiken har två seriellt liggande bygglov i lagstiftningen. Dels det som heter bygglov och dels det som heter startbesked.Adrian Ferlenius skrev:Vi är ett gäng designstudenter från Hyper Island som jobbar med att förbättra processen att söka om bygglov. Jag undrar om det finns ett par här som skulle kunna tänka sig prata med oss och dela med sig av era erfarenheter och upplevelser när det gäller bygge som krävt bygglov?
Mvh Adrian
Hej Claes,Claes Sörmland skrev:
Tack för tipset! Låter som du har bra koll på hur processen går till. Skulle du kunna tänka dig att ställa up på en intervju?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 019 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 019 inlägg
Ta en bygglovshandläggare på någon kommun istället. De kan detta som ett rinnande vatten, de jobbar ju med det hela dagen. Eller kanske de myndighetsmedarbetare som skrev propositionen för det som blev PBL 2010. De är ju arkitekterna bakom systemet och hur det är tänkt att fungera.Adrian Ferlenius skrev:
Varför inte ta chansen att hjälpa till...Claes Sörmland skrev:
Helt plötsligt efter år av att vara mindre uppskattande inlägg om bygglovshandläggare och myndigheter lyfter du upp deras kompetens.
/ATW
Vårat mål är att intervjua både experter inom bygglovs processen så som bygglovshandläggare men vill också höra från privatpersoner om deras erfarenheterClaes Sörmland skrev:
Liknande trådar
-
Hej alla stockhomare fungerar SL
Övrigt Off Topic -
Hej, jag har radiatorer alla blir inte varma tillsammans, jag måste stänga några av dem så att de andra blir varma. Vad är anledningen ? Jag har
Fjärrvärme & Gas -
Hej alla hemmafixare här finns det några godbitar
Byggmaterial & Byggteknik -
Hej alla, har en borrad brunn som vid kraftigt regn tar in ytvatten och missfärgar vattnet. Är det s
Vatten & Avlopp -
Hej alla med gröna fingarar.
Häckar, Buskar & Träd