Jag måste rekomendera dom för er som har tänk att importera ifån staterna, Kanonbra service svarar alltid snabbt på mejlen och vilken leveranstid, jag beställde i måndags kväll och igår torsdag låg paketet hemma!! Det är inte många svenska butiker som fixar det!http://stores.channeladvisor.com/hardware-sales

Fick du betala moms och tull ?

Inte än, med det skulle tydligen komma på faktura sa dom på Fedex.

Mailade dom ang en DeWalt artikel som jag är intresserad av, fick svaret att DeWalt USA har förbjudit ALLA återförsäljare i norra USA att exportera DeWalt, Porter Cable och Delta till Europa. Tydligen ägs alla 3 märken av samma företag.

Det låter inte bra att de förbjudit export. Antagligen har ägaren fått info om minskad försäljning i Europa/ökad privat import från USA

:(

Sedan är ju frågan hur hårt det hålls på det "förbudet". Leatherman gjorde något liknande för en tid sedan. De stora butikerna svarade nej på förfrågningar om utländska ordrar men det gick att få tag på mindre butiker som sålde till Sverige. Testa även Ebay, det finns ju "butiker" i amerikanska Ebay där säljare säljer ett stort utbud av nya produkter. Kan tänka mig att de säljarna är mindre petiga med DeWalts dikator-fasoner!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.