Har begärt in offerter från flera företag för beställning av bänkskiva och stänkskydd till köket och avser att beställa från Granitkungen. Är det någon som har erfarenhet av Granitkungen i närtid? De kräver förskottsbetalning, vilket inte känns helt ok.

M mhelena81 skrev:
Har begärt in offerter från flera företag för beställning av bänkskiva och stänkskydd till köket och avser att beställa från Granitkungen. Är det någon som har erfarenhet av Granitkungen i närtid? De kräver förskottsbetalning, vilket inte känns helt ok.
Betala absolut inte i förskott, jag beställde bänkskiva/stänkskydd till mitt nya kök för ungefär hundra tusen via köksleverantören.

Det var tur att jag inte betalade stenarbetet innan för det blev fel på en håltagning för en elslang, det tog dom flera besök och massa strul, försenade elektriker, förstörd nymålad vägg, och försening på över en månad.
Då var det skönt att ha det påtryckningsmedlet för att dom skulle göra rätt för sig.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Har ingen erfarenhet av Granitkungen, däremot trodde jag att alla leverantörer - i det här fallet från Baltikum - är typ samma. Ja, och nej. Då jag tidigare hade ett befintligt kök med bänkskiva i granit skulle jag bara matcha detta med köksön. Det lyckades, jag tog lowest bidder, nästan identisk granitsten, men i efterhand kan jag klart se att slipningen (på de kanter som ska synas) på de båda skiljer sig. På den ena är den knivskarp, på den andra bänkskivan är den lagom mjuk. Vet inte vad som är bäst, men ha gärna detta i åtanke. (jag förmodar att knivskarp är bättre)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.