ImageUploadedByByggahus.se1386829458.291639.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alltid kul att shoppa verktyg :)

Bosch gws 7-125
Makita btm50
Hitachi c6bu2
Makita bhp453
Bosch glm80 + skena r60

Tomten kom tidigt i år :D

man är som ett barn och inte kan vänta till julafton :(y)

thestrut skrev:
[bild]

Bosch gws 7-125
Makita btm50
Hitachi c6bu2
Makita bhp453
Bosch glm80 + skena r60
i ett o samma köp??...kul.. (y)

Jag hade ju tänkt o starta en tråd för att kolla vem som handlast mest under 2013....men kom på att det kanske inte vågas skriva ner allt....dessutom tror jag att en "hysterisk herre" från Stockholm vinner den utmaningen med en lista lika lång som ett Ullaredskvitto dagen efter barnbidraget.....;)

Edit: har du provat GLM80???

thestrut skrev:
[bild]

Bosch gws 7-125
Makita btm50
Hitachi c6bu2
Makita bhp453
Bosch glm80 + skena r60
Oj, vad många och fina verktyg du har! Jag blir jätteavundsjuk, eftersom du har fler och dyrare maskiner än jag.

Fast även om det är kul att titta på bilder av verktyg, så tycker jag att det är ännu roligare att titta på bilder av saker man har byggt med hjälp av sina verktyg.

Remne skrev:
Finns flera testrapporter på den på forumet.

ullberg
Remne skrev:
Jag hade ju tänkt o starta en tråd för att kolla vem som handlast mest under 2013....men kom på att det kanske inte vågas skriva ner allt....dessutom tror jag att en "hysterisk herre" från Stockholm vinner den utmaningen med en lista lika lång som ett Ullaredskvitto dagen efter barnbidraget.....;)
Det finns även en 29, snart 30-årig anagram-kvinna från samma region som verkar ligga rätt bra till där också. Men jag tror egentligen de båda bleknar mot våra yrkesverksamma hantverkare, åtminstone de som också är lite pryltokiga...

/U

MathiasS skrev:
Finns flera testrapporter på den på forumet.

Har lusläst dom redan, var bara intresserad av en personlig reflektion.....

ullberg skrev:
Det finns även en 29, snart 30-årig anagram-kvinna från samma region som verkar ligga rätt bra till där också. Men jag tror egentligen de båda bleknar mot våra yrkesverksamma hantverkare, åtminstone de som också är lite pryltokiga...

/U
Yrkesverksamma hantverkare?? dom får inte räknas, bara pryltokiga hemmapulare....:cool:

Redigerat:
jag har inte testat glm 80 i skarpt läge ännu, bara suttit och skjutit mot taklisterna i köket, mycket funktioner så man måste nog läsa instruktionsboken känns det som

de är inte inköpt vid samma tillfälle men under senaste månaden, boschprylarna köptes på semestern i vietnam:)

och makitaprylarna är inköpt efter att ha läst tråden "tips om verktyg till bra pris" på detta forum.. har även cirkelsåg, slagskruvdragare och den stora skruvdragaren (456) i lxt serien

kan väl erkänna att man inte är så erfaren av att bygga i trä ännu utan har mest hållit på med plåt i gamla usa-tillverkade bilar, men riktiga verktyg vill man ju ha när man ska dra igång:)
ps trä verkar värdelöst, går ju inte svetsa i :p

Remne skrev:
i ett o samma köp??...kul.. (y)

hehe ja en sådan tråd vore ju intressant faktiskt... men blir kanske en sorts skryttråd om vem som kan slösa mest på verktyg...

jo just ja.. köpte ju en 5 tons grävare i våras å ;)

Även jag får bidra till tråden, då jag uppgraderat maskinparken en del den senaste månaden.

Bosch GOP 10,8V Multimaskin
Bosch GDR 10,8V Slagskruvdragare
Bosch GLI 10,8V Lampa
Bosch GSA 10,8V Tigersåg
2st Bosch 2,0Ah 10,8V batterier
Bosch GKT 55 GCE Sänksåg
3st 1600mm skenor, förvaringsväska och skarvbeslag
10st L-Boxx i olika storlekar

Bloink skrev:
Även jag får bidra till tråden, då jag uppgraderat maskinparken en del den senaste månaden.

Bosch GOP 10,8V Multimaskin
Bosch GDR 10,8V Slagskruvdragare
Bosch GLI 10,8V Lampa
Bosch GSA 10,8V Tigersåg
2st Bosch 2,0Ah 10,8V batterier
Bosch GKT 55 GCE Sänksåg
3st 1600mm skenor, förvaringsväska och skarvbeslag
10st L-Boxx i olika storlekar
Den uppgraderingen hade man inte tackat nej till ;)

Herregud, jag vill ju helst inte byta ut mina verktyg förrän de går sönder. Vad gör ni med era gamla?

Fred vom Jupiter skrev:
Herregud, jag vill ju helst inte byta ut mina verktyg förrän de går sönder. Vad gör ni med era gamla?
Gamla verktyg..?
Menar du har minst en av allt redan?! ;)

10,8 volt 2Ah tigersåg alltså. Vad sågar man med den, frigolit?
Tycker makitas 18-voltare 3Ah är på gränsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.