1 216 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Har jag rätt till ROT för byte av tak på garage och "vedbod"?
Skall byta tak på två byggnader här hemma.
Det ena är garaget och det andra är en "vedbod". Båda är fristående byggnader på tomten.
Försökt leta reda på skatteverkets hemsida om renovering av bibyggnader berättigar till ROT, men hittar inte som säger att de inte skulle vara ok.
Dock verkar ena hantverkaren som gett offert osäker på hur det ligger till vilket får mig att ifrågasaätta om de som offererat med ROT är helt 100 på det man säger.
Det åligger ju mig att ha kolla på detta så vad är det som gäller och finns det någon skrivning hos skatteverket som reder ut detta. Jag hittar det så inte...
Det ena är garaget och det andra är en "vedbod". Båda är fristående byggnader på tomten.
Försökt leta reda på skatteverkets hemsida om renovering av bibyggnader berättigar till ROT, men hittar inte som säger att de inte skulle vara ok.
Dock verkar ena hantverkaren som gett offert osäker på hur det ligger till vilket får mig att ifrågasaätta om de som offererat med ROT är helt 100 på det man säger.
Det åligger ju mig att ha kolla på detta så vad är det som gäller och finns det någon skrivning hos skatteverket som reder ut detta. Jag hittar det så inte...
Moderator
· Stockholm
· 52 386 inlägg
Renovering på komplementbyggnad skall man kunna få ROT för. Men inte nybyggnad.
Liknande trådar
-
Rätt till rotavdrag hur stor andel av fastigheten behöver man äga?
Juridik -
Har jag rätt till ersättning trots att garantin på hemelektroniken gått ut?
Juridik -
Rätt till en ny faktura efter avslagen ROT
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rätt mängd vatten till nyplanterade frilandsodlade tujor ("rotklump")
Trädgård allmänt -
Bygga till carport/förråd rätt till ROT-avdrag?
Juridik