Vet inte om denna tråden hamnade rätt men jag behöver hjälp med en fråga gällande panel.

Har ett hål i taket på övervåningen som måste täckas igen efter en skorsten. Dimensionen som sitter i innertaket nu är 15x90 (alternativ 15x9,5). Denna panelen va standard på 70-talet men nu verkar den vara historia. Besökt alla möjliga butiker men den finns inte.

Kan detta vara möjligt? Vägrar klä om hela innertaket för ett litet hål.

Panelen som syns på bilden är det närmaste jag kan komma, 13x9,5 och det funkar inte. Dom passar men det det för jävligt ut, alla vinkar på panelen blir fel.

Har någon kännedom vart man kan hitta detta? Behövs bara 9st 60 längder.

• Trätakpanel 13x9,5 cm på ett bord, jämförs med historisk 70-tals standard.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mangan13 skrev:
[länk]
hur fan kunde jag missa det!!! Hoppas dom kan skicka med bud, har flera mil till närmaste Woody.

Du borde kunna hitta den på fler ställen än Woody tycker jag, 4019 var ju en väldigt vanlig panel på tiden jag brukade sommarjobba på Beijer (Fast det var några år sedan...)

95an är svår. Häromkring där jag bor iallafall. Finns det ingen volym i det kan man inte ha den i lager och beställa en panel man inte har normalt i lager blir dyrt. Speciellt för så extrem lite. Bästa rådet är att ringa omkring och då även till andra städer där du har nån kontakt som kan hämta upp...

Ja, mycket udda profil har dom flesta sagt. Förstår inte hur man kan klä in hus i denna panel för att sedan helt ta bort den från marknaden. Handlarna var inte ens intresserade att höra med sina återförsäljare, fanns väl ingen vinning i det. Nu fick jag tag i en Woody återförsäljare flera mil bort som hade den på lager så det blir att ta sig dit, segt för två brädor panel. Men men.

tack för tipsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.